Genel Bilgi
Kod | BBT320 |
Ad | Toprak Teknolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. NERGİS KILINÇ MİRDALI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kilin, toprak teknolojisinde kullanım alanları, Seramik malzeme olarak kullanımı ve uygulama şekilleri, Seramik hammadde olarak kullanılan toprak ve özellikleri
Dersin İçeriği
Toprağın kullanım alanları ve Toprak-Seramik Teknolojiisi
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Prof.Dr. Ateş Arcasoy Seramik Teknolojisi Literatür Yayıncılık
Notlar
ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toprak teknolojisini ve uygulamalarını bilir ve geliştirir |
ÖÇ02 | Seramik hammade olarak kullanılan toprakların özelliklerini sıralayabilir |
ÖÇ03 | Seramik hammadde olarak kullanılan toprakların endüstride kullanım bilir ve uygulayabilir |
ÖÇ04 | Seramik hammaddelerin endüstride kullanımını açıklar |
ÖÇ05 | Seramik Hammaddelerin fırınlama süreçlerini tanımlar |
ÖÇ06 | Tarım dışı toprak kullanımını tanımlar |
ÖÇ07 | Bitkilerin, her türlü topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlayacak beslenme programlarını hazırlayabilme yetisine sahip olur |
ÖÇ08 | Tarımsal alanların bilimsel, ekonomik ve akılcı kullanımları kapsamında, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında yeni teknolojilerin, yöntemlerin ve ölçme sitemlerinin kullanılması ve geliştirilmesi çalışmalarını tasarlar |
ÖÇ09 | Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizleri ve yorumu konusunda yetkinlik kazanır |
ÖÇ10 | Ekip oluşturabilme ve ekip çalışmasına uyum sağlama |
ÖÇ11 | Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirme |
ÖÇ12 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci |
ÖÇ13 | Alandışı bilgilerden yararlanarak kendi alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurabilmek ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
ÖÇ14 | Gıda konusunda da literatürü izleyebilecek düzeyde yabancı dilinde gelişme |
ÖÇ15 | Gıda ile ilgili mevzuat ve yönetim sistemleri hakkında fikir sahibi olmak , Meslek etiğine saygılı olma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Toprak nedir, Toprak ile ilgili terimler nelerdir | konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Toprakların fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri | konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Toprağın kullanıldığı alanlar ve seramik nedir | konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Seramik Teknolojisi nedir, Seramiğin tanımı ve tarihçesi, Seramik malzemenin önemi. Seramiğin kullanım alanları. Seramik ürünlerin sınıflandırılması. | konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Seramik Hammaddeleri | konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Seramik Hammaddelerin özellikleri, | konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Toprağın kullanıldığı alanlar | konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Toprak ve Kil çeşitleri | konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Killerin özellikleri | konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Seramik hammaddelerin fırınlama süreçlerindeki davranış ve özellikleri | konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Seramik hammaddelerinin fiziksel ve kimyasal özellikleri | konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Seramik hammadde olacak toprak çeşitleri | konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Seramik hammaddeleri ve toprak ilişkisi | konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Çeşitli kil örneklerinden seramik çamur hazırlama | konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Uygulama çalışması | konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
16 | Yapılan çalışmaların ürüne dönüşmesi | konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |