Genel Bilgi
Kod | ZTP317 |
Ad | Hayvansal Üretimde Beslemenin Önemi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Besin maddelerinin hayvan beslemedeki ve hayvansal üretimdeki yeri ve önemini
Dersin İçeriği
Temel Besin Maddeleri ve Hayvansal Üretimde Önemi
Dersin Ön Koşulu
Dersi almak için herhangi bir ön koşul aranmamaktadır.
Kaynaklar
Genel hayvan besleme, yemler
Notlar
hayvan besleme ve yemlerle ilgili tüm kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Besleme bilimi ve hayvan beslemenin genel ilkeleri |
ÖÇ02 | Hayvan vücudunun yapısı ve Temel besin maddelerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Bu derste öğrenciler Besleme-et verimi, süt verimi,yumurta verimi ilişkisi |
ÖÇ04 | Besleme-hayvansal lif ve ürün kalitesi hakkında bilgi öğrenir. |
ÖÇ05 | Besleme-üreme ve sağlık ilişkisi |
ÖÇ06 | Besleme-hayvan refahı-çevre |
ÖÇ07 | Bu derste öğrenciler Besleme-çiftlik ekonomisi,tüketici sağlığı,toplum geleceği ilişkisini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Besleme bilimi ve hayvan beslemenin genel ilkeleri | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Hayvan vücudunun yapısı | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Temel besin maddeleri | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Besleme-et verimi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Besleme-süt verimi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Besleme-yumurta verimi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Besleme-hayvansal lif | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Besleme-ürün kalitesi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Besleme-üreme ilişkisi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Besleme-sağlık İlişkisi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Besleme-hayvan refahı-çevre | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Besleme-çiftlik ekonomisi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Besleme-tüketici sağlığı | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Besleme-toplum Geleceği | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |