Genel Bilgi
Kod | TEP362 |
Ad | Tarımsal Değer Biçme ve Bilir Kişilik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi UFUK GÜLTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi UFUK GÜLTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımsal mal ve haklara değer biçme yöntemlerini öğrenir, uygular ve bilirkişilik raporlarını hazırlayabilir
Dersin İçeriği
Tarım işletmelerine, tarım arazilerine ve bunlara bağlı haklar ve diğer tarımsal mallara değer biçmede kullanılan yöntemlerin uygulamalı örneklerle öğretilmesi, tarımsal mal ve haklara değer biçme kapsamındaki bilirkişilik konularının özetlenerek, bilirkişik raporlarının hazırlanması konusunda öğrencilere bilgi vermek ve uygulama yaptırmak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mülayim, Z., G., 2008. Tarımsal Değer Biçme ve Bilirkişilik. Yetkin Yayınları. ISBN: 9789754640540. Ankara
Notlar
Ders notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımsal mal ve haklara değer biçer. |
ÖÇ02 | Tarımsal değer biçme kapsamında bilirkişi raporları hazırlar. |
ÖÇ03 | Tarımsal değer biçme yöntemlerini açıklar |
ÖÇ04 | Arazi değerini hesaplar |
ÖÇ05 | Tarımsal ürün zararının değerini belirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımsal Değer Biçmenin konusu ve kapsamı. | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Değer biçmeye konu olan mallar ve haklar. | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Fiyat endekslerinin kullanılması, faiz ve ortalama formüllerinin kullanılması. Paranın zaman değeri. | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Değer Biçme Yöntemleri. | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Değer Biçme Yöntemleri (devam) | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tek yıllık ürünlerle kaplı tarım arazilerine değer biçilmesi. | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Meyve bahçelerine değer biçilmesi. | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Meyve bahçelerine değer biçilmesi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Meyve bahçelerinin ekonomik ömürlerinin tespit edilmesi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tarım işletmelerinin geneline değer biçilmesi. | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Tarım işletmelerinin geneline değer biçilmesi (devam) | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bilirkişinin tanımı, önemi, sorumluluğu ve mevzuatı | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Ziraat Mühendislerinin karşılaştıkları bilirkişilik konuları. Bilirkişilik raporlarının hazırlanması. | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bilirkişilik raporlarının hazırlanması. | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |