Genel Bilgi
Kod | ZTP456 |
Ad | Deri Üretimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN TORUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OSMAN TORUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hayvanlardan elde edilen çeşitli ham derilerin elde edilmesini, konservasyonunu ve sepilemesini öğrenir.
Dersin İçeriği
Hayvanlardan elde edilen ham deri çeşitleri, Derilerin konservasyonu, sepi maddeleri, kesim ve yüzüm işlemleri, ham derilerin muhafazası, Ham deriye zarar veren faktörler, Deri hastalıkları ve kürk
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ilgili literatür
Notlar
uygulama
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hayvanlardan elde edilen derilerin üretilmesi ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ02 | Dericliğin tarihi ve mevcut durumu bilir |
ÖÇ03 | Deri hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Önemli kürk hayvanlarını tanır |
ÖÇ05 | Kesme ve yüzme işlemlerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Deri ve deri mamülleri sanayi hakkında genel bilgi | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dericiliğin ülke ekonomisindeki yeri, darboğazları ve hedefler | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ham derinin yapısı, anatomisi ve histolojisi | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Konservasyon öncesi işlemler, ham derinin konservelenmesi ve metotları | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ham derinin standardizasyonu | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ham deri çeşitleri ve ham deriye zarar veren faktörler | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sepi maddeleri ve Türkiye'deki durumu | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kesme ve yüzme işlemleri | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Deri hastalıkları | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kürk konusunda genel değerlendirme | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kurban derisi ıslah çalışmaları ve genel değerlendirme | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ham derilerin seçilmesi ve depolanması | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Önemli kürk hayvanları | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel tekrar | Dinleme ve anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |