Genel Bilgi
Kod | CGP242 |
Ad | Çocuk ve Çevre |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | HABİBE ÖZER YANARKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
HABİBE ÖZER YANARKAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilerin çevre ve çevre ile ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını, çevre bilinci ve çevre sorunları hakkında farkındalık kazanmalarını, çevre eğitimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak; çevre eğitimi için materyal hazırlama becerilerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Çevre ve ilgili kavramlar, çevre sorunları, çevre bilinci ve okul öncesi çevre eğitimi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Soydan, S. ve diğerleri.(2018). Çocuk ve Çevre. Ankara: Vize Yayıncılık.
Notlar
Habibe ÖZER YANARKAYA Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre ve çevreyle ilgili kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Çevre sorunlarını tanımlar. |
ÖÇ03 | Çevreyi korumanın amacını ve önemini açıklar. |
ÖÇ04 | Okul öncesi çevre eğitiminde öğretmene düşen sorumlulukları belirtir. |
ÖÇ05 | Okul öncesi çevre eğitiminde benimsenen eğitim yaklaşımlarını açıklar. |
ÖÇ06 | Okul öncesi çevre eğitiminde kullanmak üzere materyal hazırlar. |
ÖÇ07 | Çevre eğitimi kapsamında çocuklarla yürütülebilecek projeler geliştirir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre ve ilgili kavramlar | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
2 | Çevre ve ilgili kavramlar | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
3 | Çevre bilinci | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Çevre bilinci | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Çevre sorunları | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Çevre eğitimi ve önemi | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Okul öncesinde çevre eğitimi | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Okul öncesi çevre eğitiminde dikkat edilmesi gereken unsurlar | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Okul öncesi çevre eğitiminde yaklaşımlar | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Okul öncesi çevre eğitiminde proje hazırlama | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Okul öncesi çevre eğitiminde proje hazırlama | Proje hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Okul öncesi çevre eğitiminde proje uygulama | Proje uygulama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Okul öncesi çevre eğitiminde proje uygulama | Proje uygulama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Uygulanan projelerin değerlendirilmesi | Proje değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |