Genel Bilgi
Kod | CGP133 |
Ad | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Elif DAĞLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. Elif DAĞLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilerin, sağlıklı ve hasta çocuğu tanımaları, çocukluk döneminde sık karşılaşılan hastalıklar, hastalıkların önlenmesi ve tedavisinde kullanılan aşı ve serumlarla ilgili bilgi sahibi olmaları, çocukların sağlığını korumada ilgili personelle işbirliği içinde çalışma becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Sağlıklı ve hasta çocukların özellikleri, çocukluk döneminde görülen hastalıklar ve yaygın şikayetler, çocukların sağlığını korumada ilgili personelle işbirliği, aşı ve serumlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Anne çocuk sağlığı ve beslenmesi Hedef Yayıncılık
Notlar
Ana-çocuk beslenmesi Vize yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlıklı çocuğun özelliklerini listeler. |
ÖÇ02 | Hasta çocuğun özelliklerini listeler. |
ÖÇ03 | Sınıf ve okul ortamında çocukların sağlığını korumak için alınabilecek önlemleri açıklar. |
ÖÇ04 | Çocukların sağlığını koruma ve hastalıkların önlenmesi konusunda ilgili personelle işbirliği içinde çalışır. |
ÖÇ05 | Çocuklarda sık görülen şikayetleri listeler. |
ÖÇ06 | Çocuklarda sık görülen şikayetler konusunda ilgili personelle işbirliği yapar. |
ÖÇ07 | 0-12 yaş çocuklarında görülen hastalıkları açıklar. |
ÖÇ08 | Çocukluk dönemi aşı ve serumları listeler. |
ÖÇ09 | Aşı ve serumların çocuk sağlığı için önemini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlıklı çocuğu tanımak I | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sağlıklı çocuğu tanımak II | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çocuğun sağlığını koruyucu sınıf içi tedbirler I | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Çocuğun sağlığını koruyucu sınıf içi tedbirler II | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Çocuğun sağlığı konusunda ilgili personelle işbirliği I | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Çocuğun sağlığı konusunda ilgili personelle işbirliği II | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Hasta çocuğun özelliklerini tanımak I | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hasta çocuğun özelliklerini tanımak II | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Çocuklarda sık görülen şikayetler ve ilgili personelle işbirliği I | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Çocuklarda sık görülen şikayetler ve ilgili personelle işbirliği II | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 0-12 Yaş çocuklarda görülen hastalıklar I | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 0-12 Yaş çocuklarda görülen hastalıklar II | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Aşılar ve serumlar I | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Aşılar ve serumlar II | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |