Genel Bilgi
Kod | CGP140 |
Ad | Eğitimde Araç Geliştirme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | HABİBE ÖZER YANARKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni CAFER EMEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilerin, okul öncesi eğitimde kullanılabilecek eğitici oyuncak, kukla, müzik araçları, kostüm ve aksesuarların taşıması gereken özellikler ile bu araç gereçlerin çocuğun gelişimine katkısı hakkında bilgi sahibi olmaları, eğitici araç gereç planlama ve uygulama becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Sınıf yönetimi için araç gereç planlama, eğitici oyuncak, kukla, müzik araçları, kostüm ve aksesuar planlama ve yapma, araç gereç geliştirmede artık materyallerden yararlanma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Danacı, M. (2020). Eğitimde Araç Geliştirme. Eğiten Kitap. Ankara: Eğiten Kitap
Notlar
Habibe ÖZER YANARKAYA Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocukların gelişimine uygun araç gereç özelliklerini listeler. |
ÖÇ02 | Etkili sınıf yönetimi için uygun araç gereç seçer. |
ÖÇ03 | Etkili sınıf yönetimi için araç gereç tasarlama ve hazırlar. |
ÖÇ04 | Okul öncesi eğitimde kullanıma uygun eğitici oyuncaklarda aranan özellikleri listeler. |
ÖÇ05 | Kukla, kostüm, aksesuar ve müzik araçlarının okul öncesi eğitimdeki önemini açıklar. |
ÖÇ06 | Okul öncesi eğitimde kullanıma uygun kukla, kostüm, aksesuar ve müzik araçlarını listeler. |
ÖÇ07 | Okul öncesi eğitimde kullanmak üzere kukla, kostüm, aksesuar ve müzik araçları hazırlar. |
ÖÇ08 | Araç gereç geliştirme sürecinde artık materyallerden yararlanır. |
ÖÇ09 | Araç gereç geliştirme sürecine çocukların aktif katılımının önemini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitsel araçların eğitimdeki önemi | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sınıf Yönetimi için araç gereç planlama | Materyal planlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
3 | Sınıf Yönetimi için araç gereç yapma | Materyal hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Öğretim etkinliklerinde araç gereç kullanma | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Eğitici oyuncak planlama | Materyal planlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Eğitici oyuncak hazırlama | Materyal hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
7 | Kukla çeşitleri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kukla hazırlama | Materyal hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Müzik araçları planlama | Materyal planlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
11 | Müzik araçları planlama | Materyal planlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Müzik araçları hazırlama | Materyal hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Kostüm ve aksesuarlar | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kostüm ve aksesuar planlama | Materyal planlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
15 | Kostüm ve aksesuar hazırlama | Materyal hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |