AYT201 Araştırma Yöntem ve Teknikleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AYT201
Ad Araştırma Yöntem ve Teknikleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ZEYNEP ERÇEN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ZEYNEP ERÇEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi edinerek bilinçli bir araştırma okuryazarı olmasını sağlamak, onları günlük ve iş yaşantısında karşılaştıkları sorunların çözümünde bilimsel yöntemin basamaklarını kullanabilme ve alanıyla ilgili yayınları yorumlama ve değerlendirme becerileri ile donatmaktır.

Dersin İçeriği

Bilimsel yöntem, bilim tarihi ve felsefesi, farklı araştırma yöntemleri, araştırma problemi, literatür taraması, örneklem alma yöntemleri, verilerin toplanması (veri toplama araçları, veri toplama süreci), verilerin analiz edilmesi (veri analizi yöntemleri), verilerin yorumlanması ve raporlaştırma.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Araştırma Yöntem ve Teknikleri ders notu (Metin Arslan), Bilimsel Araştırma Yöntemleri kitabı

Notlar

Ders notu, Zeynep Erçen


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel işletmecilik bilgilerini kazanma ve güncel uygulamalarla ilişkilendirme becerisi kazanır.
ÖÇ02 Alanındaki teorik alan bilgilerini güncel uygulamalarda kullanır.
ÖÇ03 İşyerinde gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi kazanır.
ÖÇ04 Alanındaki problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahip olur.
ÖÇ05 Başka alanlarla birlikte takım olarak çalışabilme becerisi kazanır.
ÖÇ06 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
ÖÇ07 Alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirebilme becerisini elde eder.
ÖÇ08 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi kazanır.
ÖÇ09 Araştırma ve problemlerini çözme becerisi kazanır
ÖÇ10 Mesleki özgüven becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Dersin İçerik, Amaç ve Gerekliliklerinin Tanıtılması İlgili kaynakları okuma
2 Bilim ve temel kavramlar İlgili kaynakları okuma
3 Bilimsel araştırmanın yapısı İlgili kaynakları okuma
4 Bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler İlgili kaynakları okuma
5 Araştırma problemi tanımlanır İlgili kaynakları okuma
6 Araştırma problemi belirlenir İlgili kaynakları okuma
7 Araştırma problemi çözümlenir İlgili kaynakları okuma
8 Ara Sınav İlgili kaynakları okuma
9 Araştırma modeli İlgili kaynakları okuma
10 Bilimsel araştırma yöntemleri İlgili kaynakları okuma
11 Örneklem alma yöntemleri İlgili kaynakları okuma
12 Verilerin toplanması İlgili kaynakları okuma
13 Veri toplama yöntemleri: Nicel veri toplama teknikleri İlgili kaynakları okuma
14 Veri toplama yöntemleri: Nitel veri toplama teknikleri İlgili kaynakları okuma
15 Verilerin analizi İlgili kaynakları okuma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynakları okuma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynakları okuma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 01:24