Genel Bilgi
Kod | CGP218 |
Ad | Çocuk Animatörlüğü |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Sedef ÖZET |
Dersin Öğretim Elemanı |
Sedef ÖZET
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin animasyon ve animatör kavramlarının özelliklerini tanımlayabilmesi, okul öncesi eğitime uygun animasyon etkinliklerini tanıması ve uygun etkinlikleri planlayarak uygulayabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Animasyon ve animatör kavramları, animasyon programının özellikleri, animasyon türleri, animasyon çalışma programı, animasyon programında dikkat edilmesi gereken unsurlar, animasyon programı planlama, uygulama ve değerlendirme süreci.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu Dr. Burcu Sultan ABBAK
Notlar
Arslan, R., Pekşen, R., Sağlam, M. ( 2022). Çocuk ve Animasyon. Eğiten kitap: Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Animasyon ve animatör kavramlarını açıklar |
ÖÇ02 | Animasyon çalışma programının içeriğini tanımlar. |
ÖÇ03 | Animasyon türlerini ve animasyonun kullanıldığı yerleri açıklar |
ÖÇ04 | Animasyon programının özelliklerini tanır. |
ÖÇ05 | Animasyon programında dikkat edilmesi gereken unsurları ve nedenlerini bilir |
ÖÇ06 | Animasyon hizmetlerinde organizasyon şeması hazırlar |
ÖÇ07 | Animasyon planlama sürecini ve planlamada dikkat edilecek ilkeleri tanımlar |
ÖÇ08 | Animasyon organizasyonunu planlama basamaklarını açıklar |
ÖÇ09 | Animasyon organizasyon planını uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuk Animatörlüğünün Tanımı | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çocuk Animatörlüğünün tarihi | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Animasyonun Önemi | Animasyon etkinlikleri belirleyerek gelme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Animasyon Çeşitleri Nelerdir | Animasyon etkinlikleri belirleyerek gelme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Animasyon Materyalleri Nelerdir | Animasyon etkinlikleri belirleyerek gelme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Çocuk kostümleri ve aksesuarları | Animasyon etkinlik planı yaparak gelme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Çocuk organizasyonları nelerdir | Animasyon etkinlik planı yaparak gelme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kostüm araştırması ve planlama | Animasyon etkinliği hazırlayarak gelme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Kostüm hazırlama ilkeleri | Animasyon etkinliği hazırlayarak gelme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Makyaj uygulamaları | Animasyon etkinliği hazırlayarak gelme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Yüz boyama | Animasyon etkinliğinde görev almak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Doğum günü organizasyonu | Animasyon etkinliğinde görev almak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Sahne makyajı | Animasyon etkinliğinde görev almak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Çocuk oyunu canlandırma | Animasyon etkinliğinde görev almak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |