Genel Bilgi
Kod | CGP244 |
Ad | Okul Öncesi Kurum Yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni CAFER EMEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilere Milli Eğitim Yönetmeliği ve özel/resmi okul öncesi kurum yöneticileri ile ilgili fikir edinmeleri, kurum işleyişleri hakkında bilgi sahibi olmaları, iş görüşmesi mesleki etik kurallarına ilişkin farkındalık kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Okul öncesi eğitim kurumlarının yönetim ilke ve teknikleri, yönetim, yetki, sorumluluk, rol, görev, statü, işbölümü, yetki ve sorumluluk ilişkisi, okul öncesi eğitim kurum yöneticilerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm yolları, okul öncesi eğitim kurumlarına iş başvurusunda bulunurken dikkat edilmesi gerekenler, okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmenlerin karşılaşabilecekleri sorunlar ve çözüm yolları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları Dr. Burcu Sultan ABBAK
Notlar
Milli eğitim bakanlığı özel öğretim kurumları yönetmeliği
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okulöncesi eğitim kurumları yönetmeliğini açıklar. |
ÖÇ02 | Yönetmeliğin kuruluş, amaç ve ilkelerini tanımlar. |
ÖÇ03 | Okul öncesi personelin görevlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Özel kreş ve gündüz bakımevleri yönetmeliğini açıklar. |
ÖÇ05 | Okulöncesi eğitim kurumlarında yönetim sürecini tanımlar. |
ÖÇ06 | Okulöncesi eğitim kurumlarında iletişim becerilerini kullanır. |
ÖÇ07 | Okulöncesi eğitim kurumlarında çalışan personel ile iş birliği yapar. |
ÖÇ08 | Okulöncesi eğitim kurumları yönetmeliğini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okulöncesi eğitimin tanımı | Literatürü okuyarak bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Okulöncesi eğitimin tarihi | Literatürü okuyarak bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Günümüzde okulöncesi eğitim | Lliteratürü okuyarak bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Okulöncesi eğitim kurumları yönetmeliği 1-3 kısım | Literatürü okuyarak bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Okulöncesi eğitim kurumları yönetmeliği 4-7 kısım | Literatürü okuyarak bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Okulöncesi eğitim kurumları yönetmeliği 8-11 kısım | Literatürü okuyarak bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Özel kreş ve gündüz bakımevleri yönetmeliği 1. bölüm | Literatürü okuyarak bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Özel kreş ve gündüz bakımevleri yönetmeliği 2. bölüm | Literatürü okuyarak bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim süreci | Literatürü okuyarak bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Okulöncesi eğitim kurumlarında iletişim becerileri | Literatürü okuyarak bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Personel | Literatürü okuyarak bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İşe alma | Literatürü okuyarak bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | İş basvurusu | Literatürü okuyarak bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
15 | Değerlendirme | Literatürü okuyarak bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |