Genel Bilgi
Kod | DBD204 |
Ad | Diksiyon |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZUHAL SULTAN AKBABA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Diksiyonun önemini kavrayarak iyi iletişim içerisinde olmak amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Diksiyon ile ilgili temel kavramlar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Akbaba, Z. Ders notu
Notlar
Akbaba, Z. Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Diksiyon ile ilgili kavramları öğrenir |
ÖÇ02 | Ses organlarını tanır. |
ÖÇ03 | Gevşeme hareketlerini bilir |
ÖÇ04 | Solunum yöntemlerini kavrar |
ÖÇ05 | Tonlama bilgilerini kavrar |
ÖÇ06 | Kelime bilgilerini kavrar |
ÖÇ07 | Cümle bilgilerini kavrar |
ÖÇ08 | Anlatım bilgilerini kavrar |
ÖÇ09 | Doğru diksiyonla konuşur |
ÖÇ10 | Sözlü iletişimi bilir. |
ÖÇ11 | Sözsüz iletişimi kavrar |
ÖÇ12 | Profesyonelce iletişim özelliklerini bilir |
ÖÇ13 | Telefonla konuşma özelliklerini bilir |
ÖÇ14 | Etkin dinleme tekniklerini bilir |
ÖÇ15 | Etkin konuşma tekniklerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki temel olgu ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamaları açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik ve çalışanların yükümlülüklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereç, teçhizat ve teknolojileri tanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki işleri yürürlükteki yasalar ve meslek standartlar çerçevesinde yerine getirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde davranır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki işlemleri, uygulamaları ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde ekip üyesi olarak çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde yöneticilik yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki yenilikleri ve uygulamaları takip eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli olarak güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında hazırladığı rapor/proje/etkinlikleri çeşitli şekillerde sunar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili etik değerleri uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanındaki işlemleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kişisel bakım, temizlik, giyim ve dış görünüşe özen gösterir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Diksiyon tanımı | Konuyla ilgili kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Diksiyon, Fonetik,Lehçe kavramları ve örnekleri | Konuyla ilgili kaynak taraması,uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Diksiyonun önemi | Konuyla ilgili kaynak taraması,uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Diksiyonun amacı | Konuyla ilgili kaynak taraması,uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Ses organları | Konuyla ilgili kaynak taraması,uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Ses organlarının diksiyondaki önemi | Konuyla ilgili kaynak taraması,uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kasların gevşemesi ve yöntemleri | Konuyla ilgili kaynak taraması,uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sömestrideki geriye dönük çalışmaların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Solunum aygıtlarının gevşemesi | Konuyla ilgili kaynak taraması,uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
10 | Solunum yöntemleri | Konuyla ilgili kaynak taraması,uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
11 | Solunumu doğru alıp vermenin önemi ve uygulamarı | Konuyla ilgili kaynak taraması,uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | Tonlamanın kavranması ve önemi | Konuyla ilgili kaynak taraması,uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
13 | Kelime elemanlarının kavranması | Konuyla ilgili kaynak taraması,uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
14 | Cümlelerin kavranması | Konuyla ilgili kaynak taraması,uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Boğumlama, ulama, üslup, kuvvet kavramları ve metin okuma | Konuyla ilgili kaynak taraması,uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içi bütün çalışmaların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içi bütün çalışmaların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |