SD0174 Tenis

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0174
Ad Tenis
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET VURAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MEHMET VURAT (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tenis oyununun tarihini, kurallarını, teknik ve taktik yapısını öğretmek. Öğrencilerin Tenis becerilerini geliştirerek, bilgi sahibi olmalarını sağlamak.

Dersin İçeriği

Tenisin tarihi, tanımı, saha ve malzeme bilgisi.Raket tutuşları ve oyundaki temel duruşlar. Oyun kuralları Forehand, Backhand ve Servis tekniği. Tekniklerin oyun içerisinde kullanımı.

Dersin Ön Koşulu

Öğrenci, derse spor kıyafeti ile katılır. Ayrıca kendi kullanacağı tenis raketine sahip olmalıdır. Bunların yanında derslerde kullanılmak üzere tenis standartlarına uygun 1 kutu tenis topu almalıdır. Toplar, dersi veren öğretim elemanı tarafından tavsiye edilir.

Kaynaklar

Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999

Notlar

1- Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 2- TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 3- Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 4- Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 5- Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 6- Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. 7- Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 8- Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık ltd.Şti.1998 9- Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2000 1- Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 2- TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 3- Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 4- Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 5- Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 6- Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. 7- Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 8- Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık ltd.Şti.1998 9- Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2000


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, Tenisin Tarihçesini, oyun hakkında genel bilgiyi ve temel pozisyonları bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ02 Öğrenci, tenis oyunundaki el arkası vuruş tekniği çeşitlerini ve öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ03 Öğrenci, tenis oyunundaki el arkası vuruş tekniğinin pekiştirilmesini ve oyuna uyarlanmasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ04 Öğrenci, tenis oyunundaki el önü vuruş tekniği çeşitlerini ve öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ05 Öğrenci, tenis oyunundaki el önü vuruş tekniğinin pekiştirilmesini ve oyuna uyarlanmasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ06 Öğrenci, tenis oyunundaki servis vuruş tekniği çeşitlerini ve öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ07 Öğrenci, tenis oyunundaki servis vuruş tekniğinin pekiştirilmesini ve oyunun uyarılmasını bilir, kendi anlatımı ile oluşmasını ve uygular.
ÖÇ08 Öğrenci, servis karşılama tekniği çeşitlerini ve öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ09 Öğrenci, servis karşılama tekniğinin pekiştirilmesini ve oyuna uyarlanmasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ10 Öğrenci, tenis oyunundaki vole tekniği çeşitlerini ve öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ11 Öğrenci, tenis oyunundaki vole tekniğinin pekiştirilmesini ve oyuna uyarlanmasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ12 Öğrenci, çiftler tenis oyun formatında tüm öğrenilen teknikleri oyuna uyarlamasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ13 Öğrenci, tekler tenis oyun formatında tüm öğrenilen teknikleri oyuna uyarlamasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, tarihçe, dersin işleniş biçimi ve oyun hakkında genel bilgi ve temel pozisyonlar. Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 El arkası vuruş tekniği çeşitlerinin öğretimi. Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma
3 El arkası vuruş tekniği çeşitlerinin pekiştirilmesi ve oyuna uyarlanması. Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 El önü vuruş tekniği çeşitlerinin öğretimi. Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
5 El önü vuruş tekniği çeşitlerinin pekiştirilmesi ve oyuna uyarlanması. Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
6 Servis vuruş tekniği çeşitlerinin öğretimi. Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 Servis vuruş tekniği çeşitlerinin pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Sınav yönteminin ve soruların hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Servis karşılama tekniği çeşitlerinin öğretimi. Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
10 Servis karşılama tekniği çeşitlerinin pekiştirilmesi ve oyuna uyarlanma. Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
11 Vole vuruş tekniği çeşitlerinin öğrenimi. Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
12 Vole vuruş tekniği çeşitlerinin pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
13 Çiftler oyun formatında tüm öğrenilen teknikleri oyunda kullanmasının öğrenilmesi. Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
14 Tekler oyun formatında tüm öğrenilen teknikleri oyunda kullanmasının pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 Tekler oyun formatında tüm öğrenilen teknikleri oyunda kullanmasının pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.12.2022 12:51