Genel Bilgi
Kod | SD0174 |
Ad | Tenis |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET VURAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MEHMET VURAT (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Tenis oyununun tarihini, kurallarını, teknik ve taktik yapısını öğretmek. Öğrencilerin Tenis becerilerini geliştirerek, bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği
Tenisin tarihi, tanımı, saha ve malzeme bilgisi.Raket tutuşları ve oyundaki temel duruşlar. Oyun kuralları Forehand, Backhand ve Servis tekniği. Tekniklerin oyun içerisinde kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
Öğrenci, derse spor kıyafeti ile katılır. Ayrıca kendi kullanacağı tenis raketine sahip olmalıdır. Bunların yanında derslerde kullanılmak üzere tenis standartlarına uygun 1 kutu tenis topu almalıdır. Toplar, dersi veren öğretim elemanı tarafından tavsiye edilir.
Kaynaklar
Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999
Notlar
1- Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 2- TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 3- Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 4- Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 5- Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 6- Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. 7- Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 8- Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık ltd.Şti.1998 9- Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2000 1- Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 2- TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 3- Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 4- Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 5- Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 6- Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. 7- Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 8- Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık ltd.Şti.1998 9- Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2000
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, Tenisin Tarihçesini, oyun hakkında genel bilgiyi ve temel pozisyonları bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ02 | Öğrenci, tenis oyunundaki el arkası vuruş tekniği çeşitlerini ve öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ03 | Öğrenci, tenis oyunundaki el arkası vuruş tekniğinin pekiştirilmesini ve oyuna uyarlanmasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ04 | Öğrenci, tenis oyunundaki el önü vuruş tekniği çeşitlerini ve öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ05 | Öğrenci, tenis oyunundaki el önü vuruş tekniğinin pekiştirilmesini ve oyuna uyarlanmasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ06 | Öğrenci, tenis oyunundaki servis vuruş tekniği çeşitlerini ve öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ07 | Öğrenci, tenis oyunundaki servis vuruş tekniğinin pekiştirilmesini ve oyunun uyarılmasını bilir, kendi anlatımı ile oluşmasını ve uygular. |
ÖÇ08 | Öğrenci, servis karşılama tekniği çeşitlerini ve öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ09 | Öğrenci, servis karşılama tekniğinin pekiştirilmesini ve oyuna uyarlanmasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ10 | Öğrenci, tenis oyunundaki vole tekniği çeşitlerini ve öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ11 | Öğrenci, tenis oyunundaki vole tekniğinin pekiştirilmesini ve oyuna uyarlanmasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ12 | Öğrenci, çiftler tenis oyun formatında tüm öğrenilen teknikleri oyuna uyarlamasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ13 | Öğrenci, tekler tenis oyun formatında tüm öğrenilen teknikleri oyuna uyarlamasını bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, tarihçe, dersin işleniş biçimi ve oyun hakkında genel bilgi ve temel pozisyonlar. | Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | El arkası vuruş tekniği çeşitlerinin öğretimi. | Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma |
3 | El arkası vuruş tekniği çeşitlerinin pekiştirilmesi ve oyuna uyarlanması. | Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | El önü vuruş tekniği çeşitlerinin öğretimi. | Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | El önü vuruş tekniği çeşitlerinin pekiştirilmesi ve oyuna uyarlanması. | Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Servis vuruş tekniği çeşitlerinin öğretimi. | Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Servis vuruş tekniği çeşitlerinin pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınav yönteminin ve soruların hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Servis karşılama tekniği çeşitlerinin öğretimi. | Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Servis karşılama tekniği çeşitlerinin pekiştirilmesi ve oyuna uyarlanma. | Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Vole vuruş tekniği çeşitlerinin öğrenimi. | Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Vole vuruş tekniği çeşitlerinin pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Çiftler oyun formatında tüm öğrenilen teknikleri oyunda kullanmasının öğrenilmesi. | Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Tekler oyun formatında tüm öğrenilen teknikleri oyunda kullanmasının pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Tekler oyun formatında tüm öğrenilen teknikleri oyunda kullanmasının pekiştirilmesi ve oyuna uyarlama. | Sunumun kaynak taranarak hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |