SD0499 Endüstriyel Hammaddelerin Yaşamımızdaki Önemi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0499
Ad Endüstriyel Hammaddelerin Yaşamımızdaki Önemi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Geçmişten günümüze yaşantımızda kullandığımız bir çok materyalin yapımında kullanılan Kayaç ve minerallerin hakkında bilgi vermek ve bu konuda farkındalılık yaratmaktır.

Dersin İçeriği

jeolojik, mineralojik özelliklerinin tanıtılması, Endüstride kullanım yerlerinin ve özelliklerinin bilinmesi

Dersin Ön Koşulu

Önkoşul yoktur

Kaynaklar

Endüstriyel Hamaddeler Sezai Kırıkoğlu İTÜ yayaınları 1990. Power point sunumlar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Jeoloji nedir, mineral, kavramlarını bilir
ÖÇ02 minerallerin günlük yaşantımıza etkileri hakkında bilgi sahibidir.
ÖÇ03 Endüstriyel hammadde kavramlarını bilir
ÖÇ04 kayaç türlerini ve döngüsünü bilir
ÖÇ05 Kayaçların günlük yaşantımıza etkileri hakkında bilgi sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Jeoloji , kayaç, mineral nedir, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Süs taşları, Bazalt ve diyabaz, bentonit Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Diyatomit, elmas, Evaporitler, Feldispa Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Karbondiyoksit, Kaya Tuzu oluşumu, Kil mineralleri mineralleri, Tuğla ve kiremit toprakları Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kireçtaşı ve dolomit Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 ,Kömür, Kristal kalsit, Kristal kuvars Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 ;Asbest, Asfaltlı kum, Aşındırıcılar, Baritin oluşumu, mineralleri, Kullanım alanları Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Pomza oluşumu, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Profillit, Sepiyolit, Sleyt, Soda Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 kum, çakıl Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Magnezit Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Cam Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Seramik Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Bor Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 02:51