Genel Bilgi
Kod | IHS219 |
Ad | Arap Dili ve Belegatı III |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSA ALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Abdelhakım Ismaıl M. AL-KHATIB
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. Abdelhakım Ismaıl M. AL-KHATIB (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. Abdelhakım Ismaıl M. AL-KHATIB (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Meani ve Beyan terimleri ve konularının kavranması
Dersin İçeriği
Arap Belagatinde Meani ve Beyan konuları
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ulumu'l-Belâğa (el-Meâni, el-Beyân, el-Bedî'),
Notlar
Belâğat - Arap Edebiyatı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fesahat - Belagat terimlerini öğrenir, aralarındaki farkı kavrar. |
ÖÇ02 | Haber cümlesini tanır, nasıl yapıldığını yapılışını öğrenir. |
ÖÇ03 | Haber cümlesinin türlerini kavrar. |
ÖÇ04 | İnşa cümlesini tanır, emir ve nehiy cümlelerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Temenni ve nida cümlelerini tanır. |
ÖÇ06 | istifham cümlelerini, özelliklerini ve kullanımını kavrar. |
ÖÇ07 | Kasr konusunu ve çeşitlerini öğrenir. |
ÖÇ08 | Fasl ve vasl konusunu öğrenir ve uygulamasını yapar. |
ÖÇ09 | İcaz konusunu öğrenir ve icaz içeren metinleri tanır. |
ÖÇ10 | İtnab konusunu öğrenir ve itnab içeren metinleri tanır. |
ÖÇ11 | Müsavat konusunu öğrenir ve müsavat içeren cümleleri tanır. |
ÖÇ12 | Müsned ve Müsned-i İleyh kavramlarını öğrenir, cümledeki öğeleri buna göre tasnif eder. |
ÖÇ13 | Takdim - Tehir konusunu öğrenir ve metinlerde uygulama yapabilir. |
ÖÇ14 | Zikir konusunu öğrenir ve metinlerde tahlil edebilir. |
ÖÇ15 | Hazif konusunu öğrenir ve metinlerde tahlil edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fesahat - Belagat terimleri | Sözlük anlamlarını bulma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Haber cümlesi, haberin tekidi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
3 | Haber cümlesinin türleri; tekitli - tekitsiz haber | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Benzetim |
4 | İnşa cümleleri; talebi inşa (emir, nehiy) | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim |
5 | İnşa cümleleri; gayr-ı talebi inşa (temenni, nida) | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Benzetim |
6 | İnşa cümleleri; gayr-ı talebi inşa (istifham) | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim |
7 | Arap dilinde Kasr olgusu | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim |
8 | Ara Sınav | Yazılı - Test | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | İcaz Konusu | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | İtnab | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Musavat | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Müsnet - Müsned-i İleyh | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Benzetim |
13 | Takdim - Tehir | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Zikir | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Hazf Konusu | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı - Test | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı - Test | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |