Genel Bilgi
Kod | GZS214 |
Ad | Uygarlık Tarihi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ONUR DURSUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Modern Batı uygarlığının yapıtaşlarını ele almak, modern toplumu kuran iktisadi, siyasal, bilimsel, düşünsel ve sanatsal gelişmeleri karşılıklı etkileşimleri içinde anlama ve irdeleme becerisi kazandırmak; 2. Yirminci Yüzyıl sonunun yeni bir teknolojik temel üzerinde yükselen küresel dünya ekonomisini anlamanın altyapısını oluşturmak; 3. Yeni kuşakların yönetim fonksiyonunun çok yönlü yükümlülüklerini yerine getirmede karşılaşabilecekleri geniş görüşlülük sorununun aşılmasına katkıda bulunmak; 4. Dersin konusunu oluşturan içeriği yaşam boyu öğrenimin unsurlarına dönüştürmek. 5. Müzik, güzel sanatlar, mimari ve edebiyat eserlerine ilgisini arttırarak yaşamını zenginleştirmek
Dersin İçeriği
Prehistorik dönemlerden başlayarak, ilk uygarlıklar, antik Yunan Roma kültürü ve siyasi gelişmeleri ile Bizans ve Orta Çağ Avrupasındaki temel gelişmeleri ele almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Uygarlık Tarihi (Servet Tanilli)
Notlar
Uygarlık Tarihi (Kolektif)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel tarihsel kavram ve tanımları açıklayabilecektir. |
ÖÇ02 | Uygarlık tarihindeki ilk sosyo-ekonomik, kültürel, dinsel ve siyasi oluşum ve yapılanmaları, örneklendirerek tanımlayabilecektir. |
ÖÇ03 | İnsanlık tarihindeki önemli olgu ve gelişmeleri nedensellik ilişkisi içinde ve karşılaştırmalı olarak analiz edebilecektir. |
ÖÇ04 | Tarihi yazılı kaynaklardaki verileri doğrudan ve objektif bir yaklaşımla ele alarak sentezleyebilecektir. |
ÖÇ05 | Modern dünyanın dinamiklerini, tarihteki ilk örnekleriyle ele alarak karşılaştırmalı biçimde eleştirebilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uygarlık Tarihine Giriş: temel tarihsel kavramlar ve terimler üzerine tartışma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Homo Habilisten Modern İnsana: sosyoekonomik ve kültürel yönüyle avcı toplayıcı gruplar; tarımın keşfi ve yerleşik düzen - 1 | Kaynakları tanıma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Homo Habilisten Modern İnsana: sosyoekonomik ve kültürel yönüyle avcı toplayıcı gruplar; tarımın keşfi ve yerleşik düzen - 2 | Kaynakları tanıma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Antik Yunan Dünyası: Monarşiden Demokrasiye uzanan siyasi süreç ve sosyal yansımaları: antik Yunanda mitolojidin ve felsefe üçgeni; Reformcu Atina Muhafazakar Sparta Dilemması | Kaynakları tanıma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Büyük İskender ve Helenistic Cozmopolitanizm | Kaynakları tanıma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Antik Roma Dünyası: Cumhuriyetten İmparatorluka Roma: Siyaset, Kültür ve Yaşam 1 | Kaynakları tanıma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Antik Roma Dünyası: Cumhuriyetten İmparatorluka Roma: Siyaset, Kültür ve Yaşam 2 | Kaynakları tanıma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Antik Roma Dünyası: Cumhuriyetten İmparatorluka Roma: Siyaset, Kültür ve Yaşam 3 | Kaynakları tanıma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Ortaçağın Başlangıcı: Avrupanın karanlık çağı; Feodalite | Kaynakları tanıma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Siyasi ve Toplumsal Boyutuyla Kilise ve Devlet | Kaynakları tanıma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Avrupada Ekonomik Canlanış ve Burjuvazinin doğuşu | Kaynakları tanıma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Avrupada Teknolojik Gelişmeler: Sosyolojik ve kültürel etkileriyle matbaa 1 | Kaynakları tanıma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Avrupada Teknolojik Gelişmeler: Sosyolojik ve kültürel etkileriyle matbaa 2 | Kaynakları tanıma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel Tekrar | Kaynakları tanıma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |