GZS214 Uygarlık Tarihi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS214
Ad Uygarlık Tarihi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ONUR DURSUN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Modern Batı uygarlığının yapıtaşlarını ele almak, modern toplumu kuran iktisadi, siyasal, bilimsel, düşünsel ve sanatsal gelişmeleri karşılıklı etkileşimleri içinde anlama ve irdeleme becerisi kazandırmak; 2. Yirminci Yüzyıl sonunun yeni bir teknolojik temel üzerinde yükselen küresel dünya ekonomisini anlamanın altyapısını oluşturmak; 3. Yeni kuşakların yönetim fonksiyonunun çok yönlü yükümlülüklerini yerine getirmede karşılaşabilecekleri geniş görüşlülük sorununun aşılmasına katkıda bulunmak; 4. Dersin konusunu oluşturan içeriği yaşam boyu öğrenimin unsurlarına dönüştürmek. 5. Müzik, güzel sanatlar, mimari ve edebiyat eserlerine ilgisini arttırarak yaşamını zenginleştirmek

Dersin İçeriği

Prehistorik dönemlerden başlayarak, ilk uygarlıklar, antik Yunan Roma kültürü ve siyasi gelişmeleri ile Bizans ve Orta Çağ Avrupasındaki temel gelişmeleri ele almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Uygarlık Tarihi (Servet Tanilli)

Notlar

Uygarlık Tarihi (Kolektif)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel tarihsel kavram ve tanımları açıklayabilecektir.
ÖÇ02 Uygarlık tarihindeki ilk sosyo-ekonomik, kültürel, dinsel ve siyasi oluşum ve yapılanmaları, örneklendirerek tanımlayabilecektir.
ÖÇ03 İnsanlık tarihindeki önemli olgu ve gelişmeleri nedensellik ilişkisi içinde ve karşılaştırmalı olarak analiz edebilecektir.
ÖÇ04 Tarihi yazılı kaynaklardaki verileri doğrudan ve objektif bir yaklaşımla ele alarak sentezleyebilecektir.
ÖÇ05 Modern dünyanın dinamiklerini, tarihteki ilk örnekleriyle ele alarak karşılaştırmalı biçimde eleştirebilecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uygarlık Tarihine Giriş: temel tarihsel kavramlar ve terimler üzerine tartışma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Homo Habilisten Modern İnsana: sosyoekonomik ve kültürel yönüyle avcı toplayıcı gruplar; tarımın keşfi ve yerleşik düzen - 1 Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Homo Habilisten Modern İnsana: sosyoekonomik ve kültürel yönüyle avcı toplayıcı gruplar; tarımın keşfi ve yerleşik düzen - 2 Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Antik Yunan Dünyası: Monarşiden Demokrasiye uzanan siyasi süreç ve sosyal yansımaları: antik Yunanda mitolojidin ve felsefe üçgeni; Reformcu Atina Muhafazakar Sparta Dilemması Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Büyük İskender ve Helenistic Cozmopolitanizm Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Antik Roma Dünyası: Cumhuriyetten İmparatorluka Roma: Siyaset, Kültür ve Yaşam 1 Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Antik Roma Dünyası: Cumhuriyetten İmparatorluka Roma: Siyaset, Kültür ve Yaşam 2 Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Kaynakları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Antik Roma Dünyası: Cumhuriyetten İmparatorluka Roma: Siyaset, Kültür ve Yaşam 3 Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Ortaçağın Başlangıcı: Avrupanın karanlık çağı; Feodalite Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Siyasi ve Toplumsal Boyutuyla Kilise ve Devlet Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Avrupada Ekonomik Canlanış ve Burjuvazinin doğuşu Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Avrupada Teknolojik Gelişmeler: Sosyolojik ve kültürel etkileriyle matbaa 1 Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Avrupada Teknolojik Gelişmeler: Sosyolojik ve kültürel etkileriyle matbaa 2 Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Genel Tekrar Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 03:35