Genel Bilgi
Kod | OKLZ104 |
Ad | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZKAN ÖZGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ÖZKAN ÖZGÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
3-8 yaş arası sosyal gelişim, duygusal gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi, cinsel gelişim ile ilgili kavramlar, özellikler ve kuramları tanıtmak, tartışmak ve öğrencilerin bu çerçevede çocukların gelişimi değerlendirmek ve desteklemelerine yardımcı olarak stratejileri belirlemek.
Dersin İçeriği
Erken çocukluk döneminde (3-8 yaş arası) sosyal gelişim, duygusal gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi, cinsel gelişim ile ilgili kavramlar, özellikler ve kuramlar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Trawick-Smith, J. (2018). Erken çocukluk döneminde gelişim: Çok kültürlü bir bakış açısı. Ankara: Nobel Yayınevi.
Notlar
Okul öncesi eğitim programı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Erken çocukluk döneminde sosyal ve duygusal gelişimi tanımlar, değerlendirir, karşılaştırır ve nasıl destekleneceğini bilir |
ÖÇ02 | Erken çocukluk döneminde kişilik gelişimini tanımlar, değerlendirir, karşılaştırır ve nasıl destekleneceğini bilir |
ÖÇ03 | Erken çocukluk döneminde ahlak gelişimini tanımlar, değerlendirir, karşılaştırır ve nasıl destekleneceğini bilir |
ÖÇ04 | Erken çocukluk döneminde cinsel gelişimini tanımlar, değerlendirir, karşılaştırır ve nasıl destekleneceğini bilir |
ÖÇ05 | Erken çocukluk döneminde (3-8 yaş arası) sosyal gelişim, duygusal gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi, cinsel gelişim ile ilgili kavramları, özellikleri ve kuramları açıklar ve karşılaştırır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin İçerik, Amaç ve Gerekliliklerinin Tanıtılması | Ön hazırlık gerekmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çocukluk Kavramı ve Değişimi | Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çocuk Hakları Sözleşmesi | Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Gelişim ile ilgili Temel Kavramlar | Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel Gelişim ve Sağlık | Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişim - Piaget | Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Erken Çocukluk Döneminde Bilişsel Gelişim - Vygotsky | Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Erken çocukluk döneminde dil gelişimi - Dilin Temelleri | Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Erken Çocukluk Döneminde Dil Gelişimi Kuramları | Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Dil Gelişim Aşamaları | Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Erken Çocukluk Döneminde Duygusal Gelişim | Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Gelişim | Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Erken Çocukluk Döneminde Cinsel Gelişim | Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Erken Çocukluk Döneminde Ahlak Gelişimi | Bölüm Okuması ve Hazırlık Sorularının Yanıtlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |