OKLZ206 Erken Çocukluk Eğitiminde Drama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLZ206
Ad Erken Çocukluk Eğitiminde Drama
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi RAZİYE GÜNAY BİLALOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Okul öncesi öğretmen adaylarının dramaya ilişkin teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olması ve erken çocukluk eğitiminde dramayı bir etkinlik çeşidi olarak planlama ve uygulama becerisi kazanmalarını sağlamak.

Dersin İçeriği

Drama teriminin tanımı ve anlamı; yaratıcı drama, eğitici drama vb. kavramlar; drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması.

Dersin Ön Koşulu

Birinci Sınıf Alan Derslerini almış olmak

Kaynaklar

Erken Çocukluk Eğitiminde Drama Editör Necdet Aykaç Pegema Yayınları Erken Çocukluk Eğitiminde Drama Editör Ömer Adıgüzel ve Yaşare Aktaş Arnas Pegema Yayınları

Notlar

Öğretim tarafından hazırlanmış drama etkinlikleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitimde yaratıcı dramayı tanımlar
ÖÇ02 Eğitimde yaratıcı dramanın genel amaçlarını listeler
ÖÇ03 Eğitimde yaratıcı dramanın bileşenlerini açıklar
ÖÇ04 Eğitimde yaratıcı dramanın genel amaçlarını tartışır
ÖÇ05 Eğitimde yaratıcı dramanın aşamalarını tanımlar
ÖÇ06 Eğitimde yaratıcı dramada kullanılan teknikleri uygular
ÖÇ07 Eğitimde yaratıcı drama liderinin sahip olması gereken özellikleri listeler
ÖÇ08 Erken çocukluk döneminde yaratıcı dramayı planlar
ÖÇ09 Erken çocukluk döneminde yaratıcı dramanın değerlendirmesinde kullanılan teknikleri açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 5
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, dersin işleyişi ile ilgili bilgilendirme Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kaynaşma, iletişim, etkileşim ve uyum ağırlıklı drama çalışmaları1 Kitabın 1. bölümünü okuma: Drama-oyun-tiyatro ilişkisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Kaynaşma, iletişim, etkileşim ve uyum ağırlıklı drama çalışmaları2 Kitabın 2. bölümünü okuma:Eğitimde yaratıcı dramanın genel amaçları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Kaynaşma, iletişim, etkileşim ve uyum ağırlıklı drama çalışmaları3 Kitabın ilgili bölümünü okuma: Dramanın bileşenleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Kaynaşma, iletişim, etkileşim ve uyum ağırlıklı drama çalışmaları4 Kitabın 3. bölümünü okuma: Dramanın aşamaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Kaynaşma, iletişim, etkileşim ve uyum ağırlıklı drama çalışmaları5 Kitaptan drama liderinin özellikleri bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Kaynaşma, iletişim, etkileşim ve uyum ağırlıklı drama çalışmaları6 Kitabın 4. bölümü: Erken çocuklukta drama teknikleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ön hazırlık yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Okul öncesi dönemde uygulanan temel drama tekniklerinin kullanıldığı drama uygulaması1 Kitaptan dramatik kurgunun bileşenleri bölümü okunması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama
10 Okul öncesi dönemde uygulanan temel drama tekniklerinin kullanıldığı drama uygulaması2 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama
11 Okul öncesi dönemde uygulanan temel drama tekniklerinin kullanıldığı drama uygulaması3 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama
12 Okul öncesi dönemde uygulanan temel drama tekniklerinin kullanıldığı drama uygulaması4 Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama
13 Erken çocuklukta drama etkinliklerinin planlanması Kitaptan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama
14 Erken çocuklukta drama etkinliklerinin değerlendirilmesi Kitaptan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması
15 Genel değerlendirme Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön hazırlık yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön hazırlık yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.11.2022 05:45