Genel Bilgi
Kod | TMT339 |
Ad | Girişimcilik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMİN GÜZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. ÇAĞDAŞ CİVELEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Her bireyin kariyer planlama süreci kişisel özellikleri, ilgi, yetenek ve değerlerine göre farklıdır. Bu derste öğrencilerin üniversite aşamasında kariyer hedefleriyle ilgili kendilerini tanımaları, yeteneklerini, değerlerini belirlemeleri, güçlü ve geliştirilebilir yönlerini belirlemeleri sağlanacaktır. İş dünyasında konusunda uzman kişilerle beyin fırtınası olanakları yaratılacaktır. Dönem sonunda elde edilen bu farkındalıklarla her öğrenci için kısa ve uzun vadeli kariyer planlaması yapılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kariyerle ilgili kavramlar (Koçluk, Mentörlük, Özyeterlilik, Özgüven, Yetenek, Duygusal Zeka, Liderlik vb) Kariyer planlama kriterleri (kişisel özellikler, değerler, SWOT analizi vb) sektörden ilgili kişilerle beyin fırtınası, bireysel kısa ve uzun vadeli kariyer planlaması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Girişimcilik-Prof. Dr. Serkan BAYRAKTAROĞLU;Sakarya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi yayınları 2-Girişimci-Mustafa Ergen Koç Üniversitesi yayınları; 3-Girişimci Fikirler ve İş Kurmak; T.C. Milli Eğitim bakanlığı yayınları 4-Kosgeb Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi Ders Notları
Notlar
Ders slaytları; Prof.Dr.Emin Güzel
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimcilikle ilgili kavramları öğrenir |
ÖÇ02 | Kendisine ait güçlü ve geliştirilebilir yönlerini keşfeder |
ÖÇ03 | İş dünyasından kişilerle tanışır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bilgisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilik nedir ve Önemi | Giriş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Girişimci kimdir | Giriş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Başarılı girişimcilerin özellikleri | İlk Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İşletme temel kavramı ve özellikleri | İkinci bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | KOBİ nedir? Nasıl sınıflandırılmaktadır? | İkinci bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | KOSGEB nedir? Ne iş yapar ve faaliyetleri nelerdir? | İkinci bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Girişimcilik niteliklerinin sınanması, iş fikri geliştirme ve yaratıcılık | Üçüncü bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yaratıcılık,yenilikçilik ve buluş kavramları, örnekler ve fikri mülkiyet hakları nelerdir? | Üçüncü bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | GZFT(Swot) analizi nedir? Nasıl uygulanır? | Dördüncü bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Swot analizi ödev | Dördüncü bölüm | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Girişimcileri başarısızlığa götüren nedenler? Ve risk nedir? | Beşinci bölüm | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | İş Fikri nedir? İş fikri nasıl bulunur? | Altıncı bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İş Modellemesi nedir? nasıl yapılır? | Altıncı bölüm | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | İş Modelleri Analizi ve iş modelinin projeye dönüştürülmesi | Altıncı bölüm | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |