EFMZ103 Eğitim Felsefesi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ103
Ad Eğitim Felsefesi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. GÜLSUN DÜLGEROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Ömer KIZILTAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Ömer KIZILTAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Eğitimin neliği hakkında eğitim felsefesine ilişkin görüşlere dayalı çözümlemeler yapabilmek, teorilerle uygulamalar arasındaki problemleri bireysel ve toplumsal düzeyde değerlendirip eleştirel bir tutum alabilme; insanın amaçlarıyla eğitimin tarzı ve yönü arasındaki bağıntıları tarihsel ve güncel tartışmalar içinden kurabilmek.

Dersin İçeriği

Eğitimin felsefi problem alanı olarak çeşitli kavramlarla ilişkisine değinilmiştir. Eğitim felsefesinin ne olduğu konusu ile birlikte başta bazı felsefecilerin görüşlerinden hareketle çeşitli eğitim felsefelerine ve bunlardan ortaya çıkan eğitim felsefesi akımlarına yer verilmiştir. Son olarak da eğitim felsefesine ilişkin görüşlerin uygulamaları Cumhuriyet öncesi dönem, Cumhuriyet dönemi ve günümüz olmak üzere üç kısımda ele alınmıştır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Günay, M. (2021). Eğitim Felsefesi. (2.b). Konya: Çizgi .

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitimin temel problemlerini kavrar
ÖÇ02 Eğitimin kavramsal boyutlarını tartışır
ÖÇ03 Eğitimin diğer alanlarla ilişkisini kurar
ÖÇ04 Farklı filozofların eğitimle ilgili görüşlerini tartışır
ÖÇ05 Eğitim felsefesi akımlarını ayırt eder
ÖÇ06 Cumhuriyet dönemi eğitim felsefesi adına gerçekleşen gelişmeleri kavrar
ÖÇ07 Günümüz eğitim sistemine bağlı eğitim felsefesini değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 4
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Felsefe nedir- Felsefenin çeşitli alanlarla ilişkisi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Eğitimin Kavramsal Boyutları (Eğitim nedir, Eğitim ve İndoktrinasyon, Öğretim nedir vb.) Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Eğitimin Kavramsal Boyutları (İnsan nedir, İnsan doğası nedir, Eğitim ve Kültür) Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Eğitim felsefesi nedir- Eğitimin amaçları nelerdir Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İdealizm, Platon ve Eğitim Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Realizm, Aristoteles ve Eğitim Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Naturalizm, Rousseau ve Eğitim Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Pragmatizm, Dewey ve Eğitim Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Varoluşçuluk, Buber ve Eğitim Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Eğitim felsefesi akımları Daimicilik, Özcülük (Esasicilik) Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Eğitim felsefesi akımları İlerlemecilik, Yeniden Kurmacılık Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Cumhuriyet öncesi dönem eğitim felsefesine bakış Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Cumhuriyet dönemi eğitim felsefesi-gelişmeler Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Günümüz eğitim sistemi ve buna bağlı eğitim felsefesinin değerlendirilmesi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 01:26