Genel Bilgi
Kod | ATO202 |
Ad | İnsan Kaynakları Yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CANANİ YALÇİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. CANANİ YALÇİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İşletmelerdeki insan kaynakları biriminin nasıl çalıştığını, çalışan ve yönetici olarak örgüt içindeki işleyişi açıklamaktır.
Dersin İçeriği
İnsan kaynakları yönetimi tanımı, işlevleri, gelişimi ve ilkeleri Personel sağlama ve seçme, Personel hareketliliği, Örgütsel sosyalizasyon ve kariyer İş analizi, İş etüdü ve İş tasarımı, Personel planlaması Kamu ve Özel sektördeki farklar, İnsan kaynakları yönetimini etkileyen iç ve dış etmenler Başarı değerlendirmesi, Hizmet içi eğitim Şikayet ve disiplin, İletişim, motivasyon ve önderlik Sendikalara katılım, Sendikal haklar, Personel sağlığı ve iş güvenliği Ücret yönetimi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Dursun Bingöl, İKY.. 2-MEGEP İKY... 3-AÖF İnsan Kay. Yön.
Notlar
Dijital kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsan kaynakları ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | İş analizini ve iş tanımlarının yapar. |
ÖÇ03 | Bilimsel yöntemlerle işletme için en uygun işgöreni seçer. |
ÖÇ04 | İşgörenlerin eğitim ihtiyacını karşılayacak eğitim organizasyonu yapar. |
ÖÇ05 | İşgören performans değerleme sistemi kurar. |
ÖÇ06 | İş değerlemesi yapar. |
ÖÇ07 | Adaletli üçretleme sistemi oluşturur. |
ÖÇ08 | Turizm endüstrisi ilişkilerini tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri ve hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde bilgileri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili konaklama, seyahat acenteleri, yiyecek içecek vb işletmelerde yasal mevzuat, mesleki standartlar ve uygulamalar, iç ve dış çevre faktörleri hizmet verme süreçleri hakkında temel düzeyde sahip oldukları bilgileri uygularlar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği sorumlulukları müşteri tatminini temelinde yerine getirirler. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında hizmet sürecindeki fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri kullanırlar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında üstlendiği görev ve sorumlulukları çalışma ortamının gerektirdiği dinamiklere göre hem bireysel olarak hem de takım üyesi olarak yaparlar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili teknik ve mesleki yenilikleri karşılaşacağı olağan ve olağanüstü sorunlara çözümünde kullanırlar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili bilgi ve becerilerini olarak örgüt üyelerinin mesleki bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi ve objektif performans değerlendirilmesinde kullanırlar. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler Mesleği ile ilgili yenilikleri hayat boyu öğrenmenin bilinci ile takip edip durum analizi yaparak sahip oldukları bilgi ve becerileri ve geliştirirler. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler mesleki özgüven, bilgi ve becerisi ile sahip olduğu kaynakları yönetirler. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler Turizm alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarırlar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanırlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilirler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler yasal mevzuat (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel etik değerler, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ve doğal çevrenin korunması ile ilgili kurallara göre mesleğini icra ederler. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler kültürel ve etik değerler, sosyal adalet ve sorumluluk bilinci ile, ülkenin ve yakın çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerinin, toplumun alanla ilgili ilgi, istek ve ihtiyaçlarının bilir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler Turizm ve Otel İşletmeciliğinin temel faaliyeti olan hizmet üretim sürecinin gerektirdiği kişisel niteliklere ve dinamizme sahiptirler. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnsan kaynakları yönetimi tanımı, kamu ve özel sektördeki farklar, İnsan kaynakları yönetimini etkileyen iç ve dış etmenler | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İşlevleri, gelişimi ve ilkeleri | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Personel sağlama ve seçme, | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Personel hareketliliği, Örgütsel sosyalizasyon ve kariyer | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İş analizi, İş etüdü ve İş tasarımı | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Personel planlaması | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Başarı değerlendirmesi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Hizmet içi eğitim | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ücret yönetimi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Ücret türleri ve asgari ücret | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | İletişim, motivasyon ve önderlik | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Sendikalara katılım, Sendikal haklar | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Personel sağlığı ve iş güvenliği | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Şikayet ve disiplin, | Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |