SD0251 Biyoteknolojide Algler

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0251
Ad Biyoteknolojide Algler
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. LEYLA USLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. LEYLA USLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. LEYLA USLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. LEYLA USLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Biyoteknolojide önem kazanan alglerin potansiyel kullanım alanlarının ve yöntemlerinin vurgulanması, elde edilen ürünleri tanıtabilmek

Dersin İçeriği

Algler yüzyıllardır geleneksel olarak endüstriyel anlamda gübre, besin, vb. olarak yaygın olarak kullanılmaktadır. Dünya nüfusunun hızlı artışı buna karşılık doğal kaynakların azalışı ile ekolojik sorunlar artmaktadır. Bu noktada doğal kaynaklardan daha farklı nasıl yararlanılacağı düşüncesi ile algler gündeme gelmektedir. Bu bağlamda; - Dünden bugüne alglerin geleneksel kullanımı - Günümüzde alglerden genel yararlanma yolları - Alglerin biyoteknolojik kullanımı ve önemleri - Alglerin gelecekte ve yeni alanlarda (Biyoyakıt, gıdalar, biyoetken/farmasötikler, yeni enzimler, spesifik kimyasallar, doğa dostu gübre ve böcek ilaçları, biyoiyileşme vb) kullanımı konuları ayrıntılı olarak ele alınacaktır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Sahoo, D., & Seckbach, J. (Eds.). (2015). The algae world. Dordrecht: Springer Netherlands. Bux, F., & Chisti, Y. (Eds.). (2016). Algae biotechnology: products and processes. Springer.

Notlar

ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alglerin özellikle de denizel alglerin geçmişten günümüze geleneksel kullanımını açıklar
ÖÇ02 Günümüzde alglerden genel yararlanma yollarını kavrar
ÖÇ03 Alglerin biyoteknolojik kullanımı ve önemlerini algılar
ÖÇ04 Alglerin gelecekte ve yeni alanlarda (Biyoyakıt, gıdalar, biyoetken/farmasötikler, yeni enzimler, spesifik kimyasallar, doğa dostu gübre ve böcek ilaçları, biyoiyileşme vb) kullanımı hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ05 Alglerin kültür yöntemlerini uygular
ÖÇ06 Ticari alg türlerini bilir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriğinin genel olarak anlatılması, dersin kapsamı ve işleyişi ile ilgili bilgilendirme, Alglerin genel olarak tanıtılması Tatlı su ve Denizel alg grupları hakkında bilgilendirme kitap tarama- ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Alglerin sucul ekosistemler ve dünyamız için önemleri, ekolojik işlevleri, Teknoloji alanındaki uygulamaları: Biyoteknoloji ilişkilendirilmesi Kitap tarama-ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Dünden bugüne alglerin geleneksel kullanımı web bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Günümüzde alglerden genel yararlanma yolları; - İnsan beslenmesinde algler - Hayvan beslenmesinde algler - Akuakültürde algler kitap tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Algal kimyasallar ve farmasötikler - Alg pigmentleri- Diatomit / Kieselgur kitap tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Algal gübreler - Algler ve kirli ya da atık su arıtımında kullanımı - Algler ve kozmetik - Algler ve biyoyakıt kitap tarama-ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Alglerin biyoteknolojik kullanımı ve önemleri kitap tarama- web bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mikroalglerin biyoteknolojik kullanımı ve önemleri, Öğrencilerin araştırma konularının verilmesi kitap tarama- web bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Mikroalg teknolojileri, yetiştirme ve kültür yöntemleri kitap tarama- web bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Makroalglerin biyoteknolojik kullanımı ve önemleri kitap tarama- web bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Makroalg teknolojileri, yetiştirme ve kültür yöntemleri kitap tarama- web bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Alglerin gelecekte ve yeni alanlarda kullanımı, Farmasötikler, Nutrasötikler, Fonksiyonel gıdalar (alglerden elde edilen metabolitler; yağ asitleri vb.) ,Probiyotikler, Antioksidanlar, Endüstriyel ürünler kitap tarama- web bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Biyoyakıt ve Biyodizel, Kimyasalların biyodönüşümü ve yeni enzim kaynakları , Yeni kozmetik ürünler kitap tarama- web bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Öğrenci sunumlarının dinlenmesi sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.01.2023 11:48