Genel Bilgi
Kod | KEP407 |
Ad | Eğitim Psikolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Sabit AKBAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Sabit AKBAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, eğitimcilerin, eğitim sürecindeki öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve öğrenme süreçleri hakkında bilgi vermek ve bir anlayış kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi).
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Senemoğlu, Nuray. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitapevi, Ankara.Özbay, Yaşar. (2004). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Pegem Yayıncılık, Ankara.
Notlar
Ulusoy, Ayten. (2008). Editör. Eğitim Psikolojisi, Anı Yayıncılık,Ankara.Deniz, Engin. (2010). Eğitim Psikolojisi, Maya Akademi, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
ÖÇ02 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
ÖÇ03 | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
ÖÇ04 | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
ÖÇ05 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano programı lisans müfredatı kapsamında yeralan eserleri müzikal anlamda icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gelişim ve öğrenme psikolojisine giriş. | Ders kitabından ilgili sayfa | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Gelişimin doğası. | Yeşilyaprak ss.31,49 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Bedensel ve devinsel gelişim | Yeşilyaprak,ss.56,75 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Bilişsel gelişim | Yeşilyaprak,ss.82 ,96 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Dil gelişimi | Yeşilyaprak,ss.100,115 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Kişilik gelişimi | Yeşilyaprak,ss.120,122 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Freud'un kişilik gelişimi ile ilgili kuramsal yaklaşımları | Yeşilyaprak,ss.121 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Freud'un Topografik kişilik kuramı | Yeşilyaprak,ss.122 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Freud'un Yapısal kişilik kuramı | Yeşilyaprak,ss.123 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Psikoseksüel Gelişim Kuramı | Yeşilyaprak,ss.124 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Erikson'un Psikososyal Gelişim Kuramı | Yeşilyaprak,ss.127 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Psiososyal Gelişim Dönemleri | Yeşilyaprak,ss.128 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Ahlak Gelişimi | Yeşilyaprak,ss.128,135 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Piaget'in Ahlak Gelişim Kuramı | Yeşilyaprak,ss.136 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Kohlberg'in Ahlak Gelişim Kuramı | Yeşilyaprak,ss.136,139 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Öğrenmenin Doğası | Yeşilyaprak,ss.154 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
18 | Öğrenmenin Doğası ile ilgili temel kavramlar | Yeşilyaprak,ss.155 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
19 | Öğrenmenin biyolojik temelleri | Yeşilyaprak,ss.159 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
20 | Öğrenmeyi etkileyen etmenler | Yeşilyaprak,ss.165 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
21 | Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar | Senemoğlu,ss.85 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
22 | Davranışçı Öğrenme Kuramları | Yeşilyaprak,ss.182 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
23 | Klasik Koşullama | Senemoğlu,ss.95 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
24 | Edimsel Koşullanma | Yeşilyaprak,ss.192 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
25 | Davranışçı yaklaşımların sınıf ortamında uygulanması | Yeşilyaprak,ss.202 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
26 | Sosyal Öğrenme Kuramı | Yeşilyaprak,ss.218 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
27 | Sosyal Öğrenme Kuramının sınıf ortamında uygulanması | Yeşilyaprak,ss.236 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
28 | Gestalt ve İnsancıl Yaklaşımda öğrenme | Kaya ss.439-462 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
29 | Gestalt ve İnsancıl Yaklaşımda öğrenme yaklaşımının sınıf ortamında uygulanması | Kaya ss.457 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
30 | Bilgiyi işleme modeli | Kaya ss.463-493 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
31 | Bilgiyi işleme modelinin sınıf ortamında uygulanması | Kaya ss.483 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
32 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 2 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |