Genel Bilgi
Kod | SD0054 |
Ad | Türkiye'nin Demokrasi Tarihi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SADIK CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çok Partili yaşama geçiş çabalarının başlaması ve yeni siyasal sistemi kavratmak, Çok Partili seçimlerde uygulanan sistemleri kavratmak, DP iktidarı Dönemindeki iç ve dış politik gelişmeleri kavratmak,Türk siyasal yaşamında siyaset-asker ilişkilerini kavratmak, Koalisyon-siyasi istikrarsızlık dönemi uygulamalarını kavratmak
Dersin İçeriği
Türkiye'de Çok Partili Sisteme Geçiş, Demokrat Partinin Kurulması ve Çok Partili Demokrasinin Yerleşmesi, Çok Partili Seçimler ve Seçim Sistemleri, Türkiye Demokrasi Tarihinde Asker-Siyaset İlişkisi, Siyasi Partiler, Türkiye'de Demokrasinin Yerleşmesi Açısından İktidar- Muhalefet İlişikileri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yayınlanmamış Ders Çalışma Notları
Notlar
Türkiye Demokrasi Tarihi. Faruk Ataay. Nika Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye'de II. Çok partili yaşama nasıl geçildiğini bilir |
ÖÇ02 | Seçim sistemleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Demokrat Partinin 10 yıllık dönemindeki siyasi gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Askeri darbe ve muhtıraların demokrasinin gelişime verdikleri zararlar hakkında fikir sahibi olur |
ÖÇ05 | Tek parti hükumeti, Koalisyon Hükumeti ve Azınlık Hükumeti kavramlarını bilir |
ÖÇ06 | 1961-1980 yılları arasında faaliyet gösteren Cumhuriyet Senatosu hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | Merkez sağ, merkez sol partileri dışında kurulan partiler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ08 | 1970'li yıllardaki siyasi partiler ve hükumetler arasında anlaşmazlıkları bilir |
ÖÇ09 | 12 Eylül sonrası Özal Dönemi ve restorasyon hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ10 | 1990'lı yılların siyasi, ekonomik ve toplumsal gelişmeleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ11 | Türkiye'demokrasisin 21. yüzyılda geldiği seviyesi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ12 | Muhafazakar Demokrat siyasetçilerin Türkiye demokrasisine yaptıkları katkı hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ13 | Güncel yönetim sistemleri hakkında fikir sahibi olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | II. Çok Partili Yaşama Geçiş ve Demokrat Partinin Kurulması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Çok Partili Seçim Sistemleri ve Sonuçları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Demokrat Parti Dönemi İktidar-Muhalefet İlişkileri 1950-1960 | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Türkiye'de Asker-Siyaset İlişkileri ve Demokrasinin Gelişimine Etkileri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Türkiye'nin Koalisyon Hükumeti ile Tanışması, Koalisyonlar ve Uygulamaları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Cumhuriyet Senatosu ve Türk Demokrasisindeki Yeri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İdeolojik Partilerin Kurulması TİP, MNP-MHP ve Diğerleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Çalışma notlarını tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 1970-80 Arası Buhranlı Yıllar ve MC hükümetleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Özal ve ANAP İktidarı | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | 1991-2002 Koalisyon Hükümetleri ve Uygulamaları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | 21. Yüzyılda Türk Demokrasisi ve Gelişimi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Muhafazakar Demokrat İktidarı Dönemi (AK Parti) | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Yönetim Sistemleri: Parlamenter sistem, Başkanlık sistemi, Yarı Başkanlık sistemi I | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Yönetim Sistemleri: Parlamenter sistem, Başkanlık sistemi, Yarı Başkanlık sistemi II | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma notlarını tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma notlarını tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |