Genel Bilgi
Kod | SD0244 |
Ad | Aerobic, Zumba, Pilates |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MURAT SANRI |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı öğrencilere sağlıklı yaşam için hareketin önemini anlatmak ve Aeorobik, Zumbai Pilates temel düzey eğitimi almalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
kardio egzersiz, denge egzersizleri ve bedensel gücü geliştirici egzersizler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
BALTACI, G., ve AYTAR, A. (2017). Pilates–Eğitmenler için El Kitabı.
Notlar
Altıntaç, D. (2006). Pilates egzersizlerinin fiziksel uygunluk üzerine etkileri (Doctoral dissertation, Marmara Universitesi (Turkey).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlıklı yaşam ve düzenli spor alışkanlığı kazanır. |
ÖÇ02 | Temel hareket becerileri kazanır. |
ÖÇ03 | Aeorobik, pilates ve zumba temel becerileri geliştirir. |
ÖÇ04 | Müzik eşliğinde temel düzey bir kareografi hazırlar ve sunar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | kardio egzersiz, denge egzersizleri ve bedensel gücü geliştirici egzersizler. | Kaynak okuma ve video analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | kardio egzersiz, denge egzersizleri ve bedensel gücü geliştirici egzersizler. | İlgili alanyazını okuma ve gösteri videoları analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | PİLATES | İlgili alanyazını okuma ve gösteri videoları analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | PİLATES | İlgili alanyazını okuma ve gösteri videoları analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | PİLATES REFORMER | İlgili alanyazını okuma ve gösteri videoları analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | PİLATES REFORMER | İlgili alanyazını okuma ve gösteri videoları analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | kardio egzersiz, denge egzersizleri ve bedensel gücü geliştirici egzersizler. | İlgili alanyazını okuma ve gösteri videoları analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | kardio egzersiz, denge egzersizleri ve bedensel gücü geliştirici egzersizler. | İlgili alanyazını okuma ve gösteri videoları analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | kardio egzersiz, denge egzersizleri ve bedensel gücü geliştirici egzersizler. | İlgili alanyazını okuma ve gösteri videoları analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | kardio egzersiz, denge egzersizleri ve bedensel gücü geliştirici egzersizler. | İlgili alanyazını okuma ve gösteri videoları analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | YER ÇALIŞMALARI | İlgili alanyazını okuma ve gösteri videoları analizi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | YER ÇALIŞMALARI | İlgili alanyazını okuma ve gösteri videoları analizi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | kardio egzersiz, denge egzersizleri ve bedensel gücü geliştirici egzersizler. | İlgili alanyazını okuma ve gösteri videoları analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | kardio egzersiz, denge egzersizleri ve bedensel gücü geliştirici egzersizler. | İlgili alanyazını okuma ve gösteri videoları analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |