Genel Bilgi
Kod | SD0272 |
Ad | Batı Avrupa Kültürüne Giriş: Sosyal Yaşamda Pratik Hollandaca |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEYFİ ÖZGÜZEL |
Dersin Amacı / Hedefi
Hollandacayı sosyal etkileşimde bulunabilecek düzeyde öğretmek.
Dersin İçeriği
Batı Avrupa'dan (Belçika-Hollanda) farklı yaşam örnekleri, pratik - sosyal yaşam dili Hollandaca (Türkçe destekli) aracılığıyla sunulacaktır
Dersin Ön Koşulu
"Contact" ders metodu alma zorunluluğu vardır.
Kaynaklar
Contact, Nederlands voor Buitenlanders, yayınlanmamış ders notlarım.
Notlar
Socrative, Duolingo, Mondly, Google Play, Memrise gibi dijital kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu derste öğrenciler, günlük yaşamdan farklı örneklerle, Belçika ve Hollanda'daki kültürel farklılıklara duyarlı hale getirileceklerdir. |
ÖÇ02 | Öğrencilere, gündelik hayatlarında dikkate alacakları kültürlerarasılık perspektifi kazandırılır ve Hollandaca dili hakkında temel bilgileri öğretilir. |
ÖÇ03 | Kültürlerarası iletişimde karşılaştıkları sorunları algılar ve analiz eder. |
ÖÇ04 | Kültürlerarası iletişimde karşılaştıkları sorunların nasıl çözümleyebileceklerini öğrenirler. |
ÖÇ05 | Öğrenciler, Hollandaca dilinde sosyal alanda yeterlilik sağlayacak düzeyde konuşma ve anlama becerisini kazanır. |
ÖÇ06 | Belçika ve Hollanda toplumunda etkileşim sürecinde Hollandaca diline özgün kültürel özellikleri (kullanım) ve sonuçlarını anlar. |
ÖÇ07 | Çok kültürlü ortamda özgüven sahibi olur. |
ÖÇ08 | Sosyal yaşamdan farklı örneklerle kültürel elementler hakkında yeterli bilgi sahibi edinir. |
ÖÇ09 | Sosyal yaşamdan örneklerle ön yargıları algılar. |
ÖÇ10 | Sosyal yaşamdan örneklerle ön yargılara karşı tavır geliştirmeyi öğrenir - 1. |
ÖÇ11 | Sosyal yaşamdan örneklerle ön yargılara karşı tavır geliştirmeyi öğrenir - 2. |
ÖÇ12 | Farklı senaryolar aracılığıyla Kamu kurumlarında Hollandaca ile ana hatlarıyla iletişim sağlamayı öğrenir - 1. |
ÖÇ13 | Farklı senaryolar aracılığıyla Kamu kurumlarında Hollandaca ile iletişim sağlamayı öğrenir - 2. |
ÖÇ14 | Belçika-Hollanda 'da Hollandaca'da yeterlilik sağlayacak genel becerilere sahip olunur - 1. |
ÖÇ15 | Belçika-Hollanda 'da Hollandaca'da yeterlilik sağlayacak genel becerilere sahip olunur - 2. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Komşularla bir fincan kahve içmek | Tanışma ve araç gereçleri tanıtma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama |
2 | Kampüste öğrenci yemekhanesinde | Okuma - Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
3 | Doğum Günü partisi | Okuma- Dinleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Çarşıda alışveriş | Dinleme- Yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
5 | Günlük yaşamda giyim-kuşam | Dinleme- Yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
6 | Kendimizi tanıtma - 1 | Dinleme-Tekrar | |
7 | Kendimizi tanıtma - 2 | Dinleme-Tekrar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Önceki dersleri tekrarlama - 1 | Okuma- Dinleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
10 | Önceki dersleri tekrarlama - 2 | Dinleme- Yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | işe müracaat dilekçesi | Dinleme- Yazma | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay |
12 | Trende kondüktörle diyalog | Dinleme-Tekrar | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
13 | Hollanda-Belçika yaşam tarzı - 1 | Dinleme-Tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Hollanda-Belçika yaşam tarzı - 2 | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
15 | Hollandalı-Belçikalı bir arkadaşa mektup | General review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |