Genel Bilgi
Kod | SD0514 |
Ad | Mavi Büyüme Girişimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ORHAN TUFAN EROLDOĞAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Mavi Büyüme Girişimi, balıkçılık ve su ürünleri yetiştiriciliğinin Birleşmiş Milletler'in Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine, özellikle de okyanusların, denizlerin ve deniz kaynaklarının korunması ve sürdürülebilir kalkınmasıyla ilgili hedeflerine katkıda bulunmasını sağlamaktır. Bu çerçevede, mavi büyüme ve buna bağlı bileşenlerin (su ürünleri yetiştiriciliği ve balıkçılık gibi) yenilikçi yaklaşımlar ile nasıl geliştirilebileceği ve potansiyel sucul kaynakların üretiminin artırılmasına yönelik modelleri ele alınacaktır.
Dersin İçeriği
Mavi büyüme giriş; balıkçılık ve su ürünleri yetiştiriciliğinin sürdürülebilir hedeflerinin değerlendirilmesi; okyanusların ve deniz kaynaklarının korunması ve sürdürülebilir kalkınması, mavi büyüme ve buna bağlı bileşenlerin (su ürünleri yetiştiriciliği ve balıkçılık gibi) yenilikçi yaklaşımlarla ele alınması; mavi büyümenin geliştirilmesi örnek modellerin belirlenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
FAO-Mavi Transformasyon (https://www.fao.org/3/cc0459en/cc0459en.pdf) Mavi Büyüme Girişimi (https://www.fao.org/documents/card/en/c/10d32cb5-a5bf-4905-936b-89bac8caab92/)
Notlar
1-Aquaculture Nutrition: Gut Health, Probiotics and Prebiotics 2-HANDBOOK ON INGREDIENTS FOR AQUACULTURE FEEDS
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sucul ekosistemi tanımyabilme |
ÖÇ02 | Okyanus ve denizlerin potansiyellerini öğrenebilme |
ÖÇ03 | Çevre ve doğa etkileşimi anlayabilme |
ÖÇ04 | Avrupa Birliğinin Mavi büyüme ile ilgili konuları bilme |
ÖÇ05 | Mavi büyüme ile ilgili yenilikçi modeller geliştirme |
ÖÇ06 | Su ürünleri ve balıkçılık ile ilgili bilgileri kavrayabilme |
ÖÇ07 | Mavi büyüme ve mavi ekonomik büyüme arasında ilişki kurabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mavi büyüme nedir | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Küresel sorunlar ve Mavi büyüme girişimi | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Birleşmiş Milletleri Kalkınma hedefleri | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Okyanus ve denizlerin potansiyelleri | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | İyi uygulama örnekleri | Ödev, okuma-atölye | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Su ürünleri ve balıkçılık ile ilgili kavramlar | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Mavi protein kaynakları | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Mavi büyüme ve mavi ekonomik büyüme | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Potansiyel modeller | Okuma, literatür tarama | |
11 | Mavi büyüme girişiminin ülkeler bazında değişimi | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Mavi büyüme girişimi ve küresel ölçeklendirme | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Mavi büyüme girişimi ve iklim değişikliği | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Model tartışmaları-Beyin fırtınası 1 | Atölye | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Model tartışmaları-Beyin fırtınası 2 | Atölye | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,80 | ||
AKTS | 3 AKTS |