Genel Bilgi
Kod | ADE723 |
Ad | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HACI OSMAN ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuklarda yabancı dil edinimi kavram kuram, yöntem, teknik, stratejiler ve bunların uygulamalarını öğretmek
Dersin İçeriği
İkinci dil ve yabancı dil öğretiminin nasıl gerçekleştiğine dair öğret ve yötembilimsel yöntem, teknik ve yaklaşımları irdelemek, çocuklara yabancı dil öğretimi uygulamaları konusunda bilgilendirmek
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.
Notlar
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarihte erken yaşta yabancı dil öğretim uygulamalarını tanır |
ÖÇ02 | Tarihte eğitmenlerin ve düşünürlerin konuya bakışını kavrar |
ÖÇ03 | Reform hareketleri ve erken yaşta yabancı dil öğretimini tanır |
ÖÇ04 | Erken yaşta yabancı dil öğretimine karşı çıkanlar ve gerekçelerini öğrenir Learn |
ÖÇ05 | Tarihsel tartışmaların sonuçlarının günümüze yansımalarını kavrar |
ÖÇ06 | Erken yaşta yabancı dil öğretiminin gerekçelerini görür |
ÖÇ07 | Şimdiye kadarki uygulamaların sonuçlarının değerlendirir |
ÖÇ08 | Ara sınav |
ÖÇ09 | Nürnberg tavsiye kararları yorumlar |
ÖÇ10 | Waldorf okulu yaklaşımını kavrar |
ÖÇ11 | Waldorf okulu yaklaşımının temel ilkelerini öğrenir |
ÖÇ12 | Waldorf okulu yaklaşımının uygulamalarını değerlendirir |
ÖÇ13 | Waldorf okulu yaklaşımının uygulamalarının başka öğretim kurumlarına uyarlanabilecek niteliklerini kavrar |
ÖÇ14 | Dünyadaki uygulama şekillerini yorumlar |
ÖÇ15 | Uygulamaya yönelik somut sonuçlar çıkarır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarihte erken yaşta yabancı dil öğretim uygulamalarına bakış | Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | Tarihte eğitmenlerin ve düşünürlerin konuya bakışı | Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
3 | Reform hareketleri ve erken yaşta yabancı dil öğretimi | Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
4 | Erken yaşta yabancı dil öğretimine karşı çıkanlar ve gerekçeleri | Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Tarihsel tartışmaların sonuçlarının günümüze yansımaları | Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Problem Çözme |
6 | Erken yaşta yabancı dil öğretiminin gerekçeleri | Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Şimdiye kadarki uygulamaların sonuçlarının değerlendirilmesi | Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Nürnberg tavsiye kararları | Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Waldorf okulu yaklaşımı | Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Waldorf okulu yaklaşımının temel ilkeleri | Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Waldorf okulu yaklaşımının uygulamaları | Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Waldorf okulu yaklaşımının uygulamalarının başka öğretim kurumlarına uyarlanabilecek nitelikleri | Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Türkiyedeki uygulamaların değerlendirmesi | Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | |
15 | Türkiyedeki uygulamaların değerlendirmesi | Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |