Genel Bilgi
Kod | ADE708 |
Ad | Çeviribilim II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HACI OSMAN ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
kuramsal ve uygulamalı dillerarası çevirinin ilkelerini tanımak
Dersin İçeriği
kuramsal ve uygulamalı dillerarası çevirinin ilkeleri, yöntemleri, teknikleri, stratejilerine giriş
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.
Notlar
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | edebi metinlerin çevirisini kavrar |
ÖÇ02 | örnek metin uygulaması |
ÖÇ03 | kısa edebi metin çevirilerini uygular |
ÖÇ04 | kısa edebi örnek metin uygulaması |
ÖÇ05 | şiir çevrisini anlar |
ÖÇ06 | örnek şiir metin uygulaması |
ÖÇ07 | şiir çevirisi karşılaştırması yapar |
ÖÇ08 | Ara sınav |
ÖÇ09 | fıkra çevirisi yapar |
ÖÇ10 | örnek fıkra metin uygulaması |
ÖÇ11 | Teknik metinleri çevirir |
ÖÇ12 | örnek teknik metin uygulaması |
ÖÇ13 | bilimsel metinleri çevirir |
ÖÇ14 | örnek bilimsel metin uygulaması |
ÖÇ15 | örnek metin uygulamalarının yorumu |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | edebi metinlerin çevirisi | ders çıktısı materyalleri, ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
2 | örnek metin uygulaması | ön okume ve çeviri yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
3 | kısa edebi metin çevirileri | ön okume ve çeviri yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | örnek kısa edeb metin uygulaması | ön okume ve çeviri yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | şiir çevrisi | ön okume ve çeviri yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
6 | örnek şiir metini uygulaması | ön okume ve çeviri yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
7 | şiir çevirisi karşılaştırması | ön okume ve çeviri yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | fıkra çevirisi | ön okume ve çeviri yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
10 | örnek fıkra metin uygulaması | ön okume ve çeviri yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
11 | Teknik metinleri çevirisi | ön okume ve çeviri yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
12 | örnek teknik metin uygulaması | ön okume ve çeviri yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | bilimsel metinleri çevirisi | ön okume ve çeviri yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | örnek bilimsel metin uygulaması | ön okume ve çeviri yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
15 | örnek metin uygulamalarının yorumu | ön okume ve çeviri yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |