Genel Bilgi
Kod | ARY714 |
Ad | M.Ö. 2. Binde Anadolu'nun Siyasi Tarihi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RUKİYE AKDOĞAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, Eski Anadolu'nun siyasi tarihi ve coğrafyasının öğretilmesi amaçlanmaktır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriğini Eski Anadolu tarihi ve siyasi coğrafyası oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
A.Ünal, Hititler Devrinde Anadolu I, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, Eski Anadolu Uygarlıkları Dizisi : 7, İstanbul 2002.
Notlar
del Monte-J.Tischler, Die Orts- und Gewessenamen der hethitischen Texte, Reportaire Geographique des Textes Cuneiformes, Band 6, Wiesbaden 1978.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eski Anadolu tarihi coğrafyasını açıklar. |
ÖÇ02 | Hitit Devletinde yer alan şehirleri analiz eder. |
ÖÇ03 | Telipinu fermanını değerlendirir. |
ÖÇ04 | Hitit krallarını analiz eder. |
ÖÇ05 | Hitit krallarının seferlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Hitit kanunlarını analiz eder. |
ÖÇ07 | Kayseri Kültepe'de ele geçen tabletleri açıklar. |
ÖÇ08 | M.Ö. 2. bindeki Anadolu halklarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji alanında lisans eğitiminde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Arkeoloji ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji alanında edindiği uygulamalı yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri etik kurallar çerçevesinde ele alır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çukurova bölgesi kültürlerini tanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çukurova ile çevre kültür bölgeleri arasındaki ilişkileri tanımlar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çukurova bölgesinin kültürel gelişimini açıklar. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeoloji alanıyla ilgili verileri toplar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını tanımlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma problemlerine uygun çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve tecrübelerini arazi ve laboratuvar çalışmalarında uzman düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Arkeoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde çalışma ve projeler yürütür. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hititlerin Anadolu'da tarih sahnesinde yer alması | Hırçın, S. 1995, Çivi Yazısı, Ortaya Çıkışı, Gelişmesi, Çözümü,Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü Yayınları 2, İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
2 | M.Ö. 2. binde Anadolu halkları | Alparslan, M., 2009, Hititolojiye Giriş,Türk Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Hititlerin genişleme siyaseti | Alp, S., 1964, “Eski Anadolu Yazısının Menşeleri”, Atatürk Konferansları, TTKBasımevi, Ankara. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Hitit büyük krallık dönemi | Demiriş, B., Eskiçağda Yazı Araç ve Gereçleri, Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü Yayınları 4, İstanbul, 2002 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Hitit krallarının icraatı | Streck, M.P. 2005, Sprachen des alten Orients, Darmstadt, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Hitit hukuku | Hecker, K., 1996, “Zur Herkunft der hethhitischen Keilschrift”, Studies on the Civilization and Culture of Nuzi and Hurrians, Richard F.S. Starr Memorial Volume, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Hammurabi yasaları | Hoffner, A.-Melchert, C., 2008, A Grammar of the Hittite Language, Eisenbrauns, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hititlerde pankuş meclisi | www.hethiter.net | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Hititlerde hürler ve köleler | www.hethiter.net | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Telepinu fermanı | Boğazköy Rehber Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | II. Murşili'nin annalleri | www.hethiter.net | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
13 | Başkent Boğazköy (Hattuşa) | Özcan Şimşek, Anadolu Medeniyetleri Müzesi 2006 Yıllığı, Ankara, 2007 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Hititlerde krallık ve kraliçelik unvanları | Ünal, Ahmet. Hititler Devrinde Anadolu II, İstanbul 2003. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Mezopotamya yasaları | Ünal, Ahmet. Multilinguales Handwörterbuch des Hethitischen / A Concise Multilingual Hittite Dictionary Hititçe / Çok Dilli El Sözlüğü, Hamburg 2007. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl sonu sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |