Genel Bilgi
Kod | IEM742 |
Ad | Dynamic Panel Data Models II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KENAN LOPCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin, panel birim kök, panel eşbütünleşme konularını özümsemeleri, panel hata düzeltme, havuzlanmış ortalama grup tahmin edicileri, küçük T durumunda panel veri modellemesi, yanlılık ve çözümü konularını kavramaları ve bu konularda uygulama yapabilmeleri.
Dersin İçeriği
Panel veri ile ilgili temellerin ve panel birim kök ve panel eşbütünleşme konularının tekrarı. Panel hata düzeltme modelleri, havuzlanmış ortalama group tahmin edicileri, Küçük T durumunda panel veri modellemesi ile yanlılık ve çözümünün tanıtılması.
Dersin Ön Koşulu
Lisansüstü düzeyde en az iki ekonometri dersi almış ve dinamik panel veri modellerine aşina olmak.
Kaynaklar
Dynamic Panel Data Models, Christopher F. Baum, SAGE Publications Limited, 2020.
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Panel veri analizinin temellerini anlar |
ÖÇ02 | Panel birim kök testlerinin uygulamasını yapar. |
ÖÇ03 | Panel eşbütünleşme analizlerini yapar |
ÖÇ04 | Panel veri analizlerinin sonuçlarını iktisadi olarak yorumlar. |
ÖÇ05 | Dinamik Panel veri analizlerini yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında güncel kavramları açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında sahip olduğu bilgiler arasındaki ilişkileri açıklar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında sahip olduğu bilgilerin İktisat, İşletme ve diğer sosyal bilimlere nasıl uygulanacağını açıklar | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Modeli tahmin etmek için en uygun yöntemden elde ettiği sonuçları yorumlar | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezler | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir örgüt/kurum için vizyon, amaç ve hedef belirlemek amacıyla alanında öğrendiği bilgileri kullanır | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı problemleri çözmek üzere yeni yaklaşım ve yöntemler arar | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analiz sonuçlarını uygun bir şekilde sunar | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bir şekilde veri toplar/analiz eder | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bulgularını Türkçe veya yabancı bir dilde yüksek lisans tezine ya da mesleki bir rapora dönüştürür | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması yöntemlerini kullanarak kurumların ihtiyaç duyduğu çözüm önerilerini getirir | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir problemi çözmek üzere Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bilgileri kullanarak bireysel çalışma yapar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket program kullanır veya yeni bir bilgisayar kodu yazar | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel konuları takip ederek iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Panel veri, temeller | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dinamik Panel veri, temeller | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Panel birim kök testleri-hatırlatma | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Panel birim kök testleri, uygulama | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Panel eşbütünleşme testleri-çıkarsama | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Panel eşbütünleşme testleri-hatırlatma | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tekrar | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara sınav | İlgili okumalar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Panel hata düzeltme modellerine giriş | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Panel hata düzeltme modelleri | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Havuzlanmış ortalama grup tahmin edicilerine giriş | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Havuzlanmış ortalama grup tahmin edicileri | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Küçük T ile panel veri modellemesine giriş | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Küçük T ile panel veri modellemesi | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yanlılık ve çözümü | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Genel Tekrar | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
17 | Final sınavı | İlgili okumalar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |