FELS700 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELS700
Ad Seminer
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CAHİT ASLAN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı yüksek lisans öğrencilerinin alanla ilgili seçtikleri bir konuda ayrıntılı araştırma yapıp çalışmalarını bölüm hocalarına ve öğrencilerine sunmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Öğrencinin tez önerisini hazırlamasına katkı sağlamak amacıyla tez danışmanı öğrenciye, çalışmayı düşündüğü konu ile ilgili bir literatür taraması veya bir araştırma çalışması yaptırarak bir rapor hazırlamasını ve sunmasını ister.

Dersin Ön Koşulu

Dönem derslerini almış olmak.

Kaynaklar

Kişinin ilgili çalışma konusuna özel kaynaklar

Notlar

Kişinin ilgili çalışma konusuna özel makaleler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma sorusu geliştirmek
ÖÇ02 Çalışması için uygun araştırma metodunu seçer
ÖÇ03 Tez önerisini enstitü kurallarına göre yazar
ÖÇ04 Seminerini belirtilen zamanda sunar
ÖÇ05 Sunduğu seminere gelen dönütleri değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer konusunun belirlenmesi Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Kaynak taraması yapma Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Kaynaklara ulaşma ve inceleme Kaynakları önceden inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Kaynaklardan elde edilen bilgilerin çözümlenmesi.1 Kaynakları çözümleme.1 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Kaynaklardan elde edilen bilgilerin çözümlenmesini sürüdürmek.2 Yeni kaynakları çözümleme.2 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Kaynaklardan elde edilen bilgilerin çözümlenmesi.3 Kaynakları çözümlemeye devam. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Elde edilen bilgilerin sistematik halde bir araya getirilmesi.2 Bilgileri önceden bir araya getirme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara sınav Şimdiye kadar yapılan çalışmaları sunmak Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Değerlendirmeler sonucu yeni kaynaklar araştırma.5 Yeni kaynaklar araştırmak.1 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Yeni kaynaklara ulaşma ve inceleme.6 Yeni kaynakları incelemek.2 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Son noktada elde edilen kaynakların çözümlenmesi Son kaynakların çözümlenmesi.1 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Son noktada elde edilen kaynakların çözümlenmesini sürdürme.2 Son kaynakların çözümlenmesine devam. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Elde edilen bilgilerin sistematik halde bir araya getirilmesi.1 Elde ettiği bilgileri bir araya getirme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Elde edilen bilgilerin sistematik halde bir araya getirilmesini sürdürme.2 Elde ettiği bilgileri bir araya getirmeye devam. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Ensititü yazım kurallarına göre seminer konusunun raporlaştırılması Raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Hazırlanan son raporun sunumu ve savunulması.1 Raporun sunumuna ve savunmasına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Genel değerlendirme Raporun sunumu ve savunma. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:01