Genel Bilgi
Kod | FEL734 |
Ad | Yapısalcılık ve Postyapısalcılık |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK EROL ER |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrenciye, postyapısalcı düşüncedeki önemli düşünürleri ve temel problemleri sunmaktır
Dersin İçeriği
Yapısalcı ve postyapısalcı düşüncenin ne olduğu ve hangi filozoflar tarafından savunulduğu bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Yapısalcılık ve Postyapılsacılık, M. Foucault Postyapısalcılık, Der. Armağan Öztürk
Notlar
Postyapısalcılık Postmodernizm, Madan Sarup
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci postyapısalcı düşüncenin genel özelliklerine yönelik bir anlayış kazanır |
ÖÇ02 | Öğrenci postyapısalcı düşüncenin ortaya çıkmasına yol açan felsefî kaygılara yönelik bir anlayış kazanır.; |
ÖÇ03 | Öğrenci her bir postyapısalcı düşünürün düşüncesi için merkezi öneme sahip kavram ve problematiklere yönelik bir anlayış kazanır |
ÖÇ04 | 4 Öğrenci, postyapısalcı metin okuma tarzının hangi yollarla sosyal, tarihsel, entelektüel ve teorik bağlamlarla ilişkilendirildiğine yönelik bir anlayış kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yapısalcılık nedir-tarihsel bir soruşturma | Önhazılık bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ferdinand Saussure-Jakobson | Önhazırlık bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Claude Lévi-Strauss | Önhazırlık bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yapısalcılıktan Postyapısacılığa-Roland Barthes | Önhazırlık bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Foucault, bilgi ve iktidar | Önhazırlık bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Foucault ve etik | Önhazırlık bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Deleuze | Önhazırlık bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | ara sınav | ilgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Deleuze ve batı metafiziği eleştirisi | İlgili Konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Derrida, giriş | İlgili Konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | yapısöküm | İlgili Konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Postyapısalcı feminizm-giriş | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Irigaray | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kristeva | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kuir teori ve Judith Butler | İlgili Konu Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | konular gözden geçirilecek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Final Sınavı devam | önhazırlık bulunmamaktadır | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |