Genel Bilgi
Kod | FEL721 |
Ad | Eğitimin Felsefi Temelleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY |
Dersin Amacı / Hedefi
Felsefe tarihinde başlıca eğitim anlayışlarını incelemek, değerlendirmek ve karşılaştırmak. Eğitimin felsefi boyutlarını incelemek. Eğitim anlayışının dayandığı
Dersin İçeriği
Felsefe kavramı felsefe tarihi içerisinde ele alınarak daha sonra çeşitli filozofların eğitim görüşlerine değinilecektir. Ayrıca bir felsefe problemi olarak eğitimi felsefe tarihindeki başlıca eğitim anlayışlarını temele alarak metinler aracılığıyla incelenerek günümüz açısından tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Mustafa Günay, Eğitimin Felsefesi Felsefenin Eğitimi
Notlar
Hilmi Ziya Ülken, Eğitim Felsefesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitim kavramını kavrar |
ÖÇ02 | Felsefe tarihinde eğitim sorununu tartışır |
ÖÇ03 | Çeşitli filozofların eğitim görüşünü karşılaştırır |
ÖÇ04 | Birey, toplum ve eğitim ilişkisini analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel giriş | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Eğitim Kavramının Anlamları | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Eğitim felsefesi sorunları | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Eğitim ve insan | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Felsefe Tarihinde Eğitim Sorunu | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İlkçağ felsefesinde eğitim :Platon, Aristoteles | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Rousseau ve eğitim | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Pragmatizm ve eğitim | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Özgürlük ve eğitim | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Birey, toplum ve eğitim | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Toplumcu Pedagoji | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Varoluşçuluk ve Eğitim | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Ütopya´larda eğitim | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Ütopya´larda birey ve toplum | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Final sınavı | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |