FEL712 Sosyal Hareketler Sosyolojisi İncelemelerinde İleri Metodoloji (S)

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FEL712
Ad Sosyal Hareketler Sosyolojisi İncelemelerinde İleri Metodoloji (S)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CAHİT ASLAN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı. Sosyal hareketler sosyolojisinin temel kavramlar bilgisini elde etmek. Belirli sosyal hareketleri incelemek. sosyal hareketler sosyolojisi alanına ilişkin metodoloji denemelerde bulunmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste. Celali isyanları. İslamcı hareketler. Kürt hareketi. feminizm. gençlik hareketleri vs. gibi tarihsel-deneysel olarak ortaya çıkmış belirli sosyal hareketlerin incelenmesinde metodolojik denemeler çalışılacaktır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çayır. Kenan. (1999). Yeni Sosyal Hareketler. İstanbul. Kaknüs Yayınları. Garner. Roberta (1996). “Social Movements Theories: Conttemporary Movements and Ideology”. New York: Mc Graw-Hill Inc.. s. 41-67. Gusfield. Joseph R. (1970). “Protest. Reform and Revolt: A Reader in Socila Movements”. New York: Wiley. 576 pp. Swindler. Ann (1995). “Cultural Power and Social Movements”. Social Movements and Culture. Ed: Heank Johston and Bert Klandermans. University

Notlar

Tourain. Alain. (1985). “Social Movements and Social Change”. The Chalange of Social Change. Orlando Fals Banda (ed.) içinde. California: Sage Publication. Türkdoğan. Orhan. (1997a). Sosyal Hareketlerin Sosyolojisi. İstanbul: Birleşik Yayıncılık. Tilly. Virginia. (1997). “The Terms of The Debate: Untangling Language about ethnicity and ethnic movements”. Ethnic and Racial Studies V:”20. N:3.. Ash. Roberta. (1972). “Social Movements in America. Chicago: Markham. 274 pp.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Felsefe. sosyoloji. psikoloji. eğitimbilimleri başta olmak üzere insani ve toplumsal bilimlerle ilgili kuram. bilgi ve metodolojileri bilir. yeni gelişmeleri izler ve içselleştirir.
ÖÇ02 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar.
ÖÇ03 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler.
ÖÇ04 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır.
ÖÇ05 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrencilerle tanışma ve ders hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi. Dönem ödevlerinin tanıtılması. Hazırbulunuşluk Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
2 Sosyal Hareketler Sosyolojisi Üzerine ve Sosyal hareket kavramı Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
3 Kolektif Davranış ve Göreli Yoksunluk Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
4 Kaynak Mobilizasyonu Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
5 Kimlik Yönelimli Hareketler Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
6 Çağdaş Hareketlerin Sembolik Meydan Okuması Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
7 Yeni Sosyal Hareketler Üzerine Planlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
8 Dönem dersi üzerine tartışma Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kimlikler. Şikayetler ve Yeni Sosyal Hareketler Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
10 Tarihsel Aktörler Olarak Hareketler: Yeni sosyal hareketler ve sınıfla ilişkisi. kolektif kimlik. sosyal hareketler ve toplumsal kurumlar. Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
11 Yeni ve klasik Toplumsal Hareketlerin sentezi Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
12 Ekvador’daki CONAİE. Bolivya’daki cocaleros. Meksika’daki Zapatistler ve Brezilya’daki MST gibi sınıf-temelli kırsal hareketlerin karşılaştırılmalı incelenmesi Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
13 Kadın hareketleri: karşılaştırmalı inceleme Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
14 Sınıf hareketler: Karşılaştırmalı inceleme Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
15 Etnik hareketler: Karşılaştırmalı inceleme Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Final sınavı Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınav Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 09:50