Genel Bilgi
Kod | İKT723 |
Ad | Ekonomiyi İzleme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN BAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, finansal piyasaların maksimizasyonu amacını nasıl gerçekleştirdikleri ve bu amaca ulaşmak için finansal kararları nasıl aldıkları üzerine odaklanmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste finansal piyasalar, sermaye bütçelemesi teknikleri, sermaye maliyeti ve kar payı politikaları gibi temel finans konuları tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Anderson, Gerald H., ve John J. Erceg. "Dönüşü Tahmin Etmek. Öncü Göstergeler ile Dönüm Noktaları." Federal Reserve Bank of Cleveland, Economic Commentary (1 Ekim 1989).
Notlar
Anderson, Gerald H., ve John J. Erceg. "Dönüşü Tahmin Etmek. Öncü Göstergeler ile Dönüm Noktaları." Federal Reserve Bank of Cleveland, Economic Commentary (1 Ekim 1989).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
ÖÇ02 | İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
ÖÇ03 | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
ÖÇ04 | İktisat biliminde uzmanlık kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi uzmanlık bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Önemli bağımsız ve özgün araştırmaları yürütmek için yeterli iktisat bilimi uzmanlığı bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon, cari açık gibi temel makroekonomik sorunları ve bu sorunları çözmeye yönelik politikaları bilimsel kaynaklara dayalı olarak açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında araştırma yapmak için kullanılabilecek araç dizisini anlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analizde kullanılan çeşitli istatistiksel, matematiksel araç ve teknikleri bilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel verilerin analizlerini yapmak için SAS, RATS, SPSS, TSP, Win BUGS, EViews vb. program paketlerinin uygulamasını öğrenir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında yapılan araştırmaları eleştirel olarak değerlendir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz, kıyas, yorum, değerlendirme ve sentezleme becerilerini kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisat bilim dalı ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiyi anlar. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Ekonomik Büyüme Kuramının Genel Değerlendirmesi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Teknolojik Değişme | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yatırım Kökenli Büyüme | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İhracat Kökenli Büyüme | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kaldor Yaklaşımı ve Verdorn Kanunu | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kamu Sektörü ve Ekonomik Büyüme | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara Dönem | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Ekonomik Büyümenin Politik İktisadı | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İçsel Büyüme Modelleri 1 | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İçsel Büyüme Modelleri 2 | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Hizmet Sektörü ve Büyüme-1 | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Hizmet Sektörü ve Büyüme-2 | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Beşeri Sermaye ve Büyüme -1 | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Beşeri Sermaye ve Büyüme-2 | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları-1 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |