Genel Bilgi
Kod | ILEM747 |
Ad | Sinema ve Ekolojik Çalışmalar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özge Nilay ERBALABAN GÜRBÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı ekoloji araştırmalarındaki temel konu ve eğilimlerin öğrenilmesini; kültür, sanat ve iletişim biçimi olarak filmlerin yapım ve izleme sürecinde ekolojik yaklaşımların kullanımı için felsefi ve bilimsel birikimin kazanılmasını, insan ve doğa ilişkilerinde etik değerlerin edinilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Ekoloji, Ekoeleştiri, Ekoloji ve diğer disiplinler, Ekosinema, Derin ekoloji, Toplumsal ekoloji, Eko feminizm, Ekoloji ve kültürel çalışmalar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Haftalık ders izlencesinde bilgi verilmiştir
Notlar
Görsel Kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekoloji çalışmalarındaki farklı yaklaşımları bilir |
ÖÇ02 | Ekoloji kavramının insani bilimler, toplumsal ve doğa bilimlerindeki karşılıkları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Kültürel metinlerin ekolojik çözümlenmesinde temel kavramları bilir. |
ÖÇ04 | Film yapım süreçlerinde ve film analizinde ekolojik değerleri ve kuramları kullanabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yaşam Neden Var? Türsel ortaklıklar | Yasam Neden Var?, Nick Lane, Küy | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Antik ve Modern dünyada doğa algısı | R. G. Collingwood, Doğa Tasarımı, İmge Yay. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ekoeleştiriye Giriş | Ekoeleştiri, Greg Garrad, Kolektif Yay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Toplumsal Ekoloji | Ekoeleştiri, Greg Garrad, Kolektif Yay.Ekolojik Bir Topluma Doğru, Murray Bookchin, Sümer Yay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Derin Ekoloji | Ekoeleştiri, Greg Garrad, Kolektif Yay.İslam ve Ekoloji, Richard Foltz, Frederick Denny,Azizan Baharuddin, Oğlak Yay. Derin Ekoloji ve İnsan Merkezcilik, Hasan Furkan Gök,Birikim. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ekofeminizm | Ekoeleştiri, Greg Garrad, Kolektif Yay.Ekofeminizm Vandana Shiva, Maria Mies Sinek Sekiz Yay. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Modern Çevre Hareketleri | Sessiz Bahar, Rachel Carson, Palme Yay. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ekosinema nedir? | Understanding the audiences of ecocinema, Pietari Kääpä, Interactions: Studies in Communication & Culture Volume 4 Number 2. Ecocinema Theory and Practice,Stephen Rust, Salma Monani, and Sean Cubitt.Taylor & Francis. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sürdürülebilir Film Yapımı | Green Shoots: Environmental Sustainability and Contemporary Film Production,Jonathan Victory,June 2015Studies in Arts and Humanities 1(1):54-68 DOI: 10.18193/sah.v1i1.6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ekosinema ve hayvan çalışmaları | Ekoeleştirel Bir Perspektiften Yönetmenin İnsan Dışı Doğayla İlişkisi, Ö.N.E.Gürbüz, DOI: 10.31122/Sinefilozofi.673370. Türk Sinemasında Hayvan İmgesi, https://hayvanlarinaynasinda.wordpress.com/2019/12/04/turk-sinemasinda-hayvan-imgesi/ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Derin ekoloji kavramı açısından film çözümlemeleri: Yaradılış: Büyük Sır filmi ( Claude Nuridsany, Marie Pérennou) | Okuma, araştırma, izleme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Toplumsal ekoloji kavramı açısından film çözümlemeleri: Yağmuru Bile ( Icíar Bollaín) | Okuma, araştırma, izleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Anlatım |
14 | Ekofeminizm kavramı açısından film çözümlemeleri: Blue Vinyl (Daniel B. Gold ve Judith Helfand) | Okuma, araştırma, izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
15 | Ekolojik Film Çözümlemeleri: İnsanolmayan canlılar ve ekolojik çözümleme | Araştırma, okuma,izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |