Genel Bilgi
Kod | ELT752 |
Ad | European Language Portfolio and Material in Teaching Turkish and English as Foreign Languages |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. GÜLDEN TÜM |
Dersin Amacı / Hedefi
Kursun amacı İngilizce ve Türkçe dillerinin farklılıklarına odaklanmak ve öğrencilerin yabancı dil öğrenirken ana dillerini yeniden gözden geçirmelerini sağlamak. Öğrenciler iki dil arasındaki benzer ve farklılıkları sezer ve MEB tarafından hazırlanmış olan ders kitaplarını incelerken standartlaşmanın yollarını arar. Bu dersin amacı sadece ana dili olarak değil ana dilini yabancı dil olarak öğretirken karşılaşabilecekleri problemleri sezerek analizini yapmaktır.
Dersin İçeriği
Yabancı dil olarak Türkçenin öğretilmesinin önemini kavrar. Öğretmen adayı, hedef kitleye Türkçenin doğru ve akıcı bir şekilde nasıl öğretebileceğini bilir. Değişik dil öğretim yöntemlerini farklı kültürden gelen öğrencilere göre kullanır. Öğrencilerin günlük yaşamda iletişim kurabileceği dili arı ve doğru olarak öğretir. Her tür yabancı dil öğretim araç ve gereçlerini Avrupa Dil Portfolyosu ölçeklerine göre değerlendirir. Ders gereçlerinde gerekli değişiklikleri yapabilir. Dersin eğlenceli ve dilin kalıcı öğrenilmesi için kültürel öğelerin nasıl ve nerede verilebileceğini kavrar.
Dersin Ön Koşulu
Kuramlar, yöntemler, yaklaşımlar ile teknikleri yabancı dil olarak türkçe öğretimi uygulamasına göre yorumlayabiliyor olmak,
Kaynaklar
Alanda yazılmış ve kullanılan materyal, makale, kitap ve araştırma yazılarını analiz edebilme becerisine sahip olmak
Notlar
kitap ve araştırma yazıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi (TYD) Alanında Karşılaşılan Problemler ve Genel Sorunlar ile ilgili makaleler |
ÖÇ02 | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Öğrenci Profili, Yurtiçindeki ve Yurtdışındaki Kurumlar (Türkçe Öğreten Merkezler, Türkoloji Bölümleri ve Özellikleri, web sayfalarındaki ilgili makaleler. |
ÖÇ03 | Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Avrupa Dil Ölçeğinin Önemi ve Kullanım Alanları web sayfalarındaki Avrupa Dil Ölçeği ile ilgili yabancı dil ağırlıklı makaleler (Türkçe ve İngilizce) okunup derse gelinecektir. Dil seviyesi, Kültür, Baskın Kültür, Örtük Kültür, Dil Yapıları, Yazım Kuralları, vb.. verilecektir. |
ÖÇ04 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme Kriterleri nelerdir ve nasıl değerlendirilmelidir. |
ÖÇ05 | Avrupa Dil Ölçeğinin Seviyelerinin sınıflandırılması ve Ders Kitapları (İngilizce ve Türkçe-Yetişkinler için)ile ilgili makaleler. (Ders kitapları da getirilecektir).İngilizce ve Türkçe Ders Kitaplarının Beceriler açısından Materyal Değerlendirme Kriterleri Göz önüne alınarak incelenmesi ve örnekler sunulması. |
ÖÇ06 | Avrupa Dil Ölçeğinin Algılama/Alımlama Becerileri açısından değerlendirilmesi ve Ders Kitapları (İngilizce ve Türkçe-Yetişkinler için Ders Kitapları) |
ÖÇ07 | Ders Kitaplarının (İngilizce ve Türkçe-Yetişkinler için) değerlendirilmesi |
ÖÇ08 | vize ve genel tekrar |
ÖÇ09 | Ders Kitaplarının (İngilizce ve Türkçe-Yetişkinler için) Avrupa Dil Ölçeğinin iletişimsel Becerileri açısından değerlendirilmesi ve |
ÖÇ10 | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarının CEFR Uygunluğu konusunda ilgi duyduğunuz çalışmanın detaylarını inceleme ve sınıfta arkadaşlarınıza sunma (bu alanda yapılmış çalışmalar, makaleler ve tezlerden örnekler verme). |
ÖÇ11 | Türkçenin ve İngilizcenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarının görsel açıdan değerlendirilmesi. |
ÖÇ12 | Ders Kitaplarının CEFR Çerçevesine Uygunluğu ile ilgili detayları inceleme ve sınıfta arkadaşlarınıza sunma |
ÖÇ13 | ADOBM alt başlıklarının (seviye, pasaport, kültürlerarası değerler, dil, din, ırk, özdeğerlendirme vb.) göz önüne alınıp bu başlıklarının raporlandırılması |
ÖÇ14 | TYD Öğretimi konusunda başlamış olduğunuz çalışmanın detaylı grup arkadaşlarıyla tartışılması |
ÖÇ15 | Genel değerlendirme ve tartışma |
ÖÇ16 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin dünyadaki yeri |
ÖÇ17 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde en son gelişmelerin durumuyla ilgili sınav |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Alanında Karşılaşılan Problemler ve Genel Sorunlar ile ilgili makaleler | Makalelerin önceden okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
2 | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Öğrenci Profili, Yurtiçindeki ve Yurtdışındaki Kurumlar (Türkçe Öğreten Merkezler, Türkoloji Bölümleri ve Özellikleri, web sayfalarındaki ilgili makaleler. | Bu alandaki bilgilerin internetten aranması ve Araştırmacı notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Avrupa Dil Ölçeğinin Önemi ve Kullanım Alanları web sayfalarındaki Avrupa Dil Ölçeği ile ilgili yabancı dil ağırlıklı makaleler | Web sayfalarını araştırarak bilgiye ulaşma, araştırmacı notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Avrupa Dil Ölçeğinin alt başlıkları ve Kullanım Alanları web sayfalarındaki Avrupa Dil Ölçeği | Bu alanla ilgili kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Avrupa Dil Ölçeğinin Seviyelerinin sınıflandırılması ve Ders Kitapları (İngilizce ve Türkçe-Yetişkinler için)ile ilgili makaleler. ( | gerekli değil | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Avrupa Dil Ölçeğinin Algılama/Alımlama Becerileri açısından değerlendirilmesi ve Ders Kitapları (İngilizce ve Türkçe-Yetişkinler için Ders Kitapları | Dersi veren öğretim üyesi tarafından verilen materyaller | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Avrupa Dil Ölçeğinin Üretme Becerileri açısından değerlendirilmesi ve Ders Kitapları (İngilizce ve Türkçe-Yetişkinler için) | MEB tarafından yayınlanmış olan kitap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | gerekli değil | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarının Avrupa Dil Ölçeği Çerçevesine Uygunluğu konusunda | MEB yayınları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarının Avrupa Dil Ölçeği Çerçevesine Uygunluğu | Bu alanla ilgili çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Avrupa Dil Ölçeği alt başlıkları (seviye, pasaport, kültürlerarası değerler, dil, din, ırk, özdeğerlendirme vb.) | Bu alanda yayınlanmış olan makaleler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi konusunda bir çalışma | Bu alanda yayınlanmış olan ders kitapları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | İki dilde hazırlanmış olan yabancı dil kitaplarının karşılaştırılması (ingilizce ve Türkçe | Yayınlanmış makalelere hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | İki dilde hazırlanmış olan yabancı dil kitaplarının değerlendirilmesi | kitaplar ve yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel değerlendirme | genel değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | gerekli değil | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yarıyıl sonu sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 11 | 11 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |