Genel Bilgi
Kod | ELT718 |
Ad | SLA Research in Language Teaching |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM CAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı dinamik bir sistem olan ikinci dil edinimine kapsamlı bir bakış sağlamaktır. Konuya tarihsel bir bakış açısıyla yaklaşılacaktır. Buna ilaveten çok dillilik ve öğrenici özellikleri literatürde yer alan bilgiler ışığında tartışılacaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği ikinci dil edinimine dinamik bir sistem olarak yaklaşan kuramların incelenmesinden oluşmaktadır. Ayrıca, ikinci dil edinimi süreci ve öğrenici özellikleri de ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
SLA Research and Language Teaching. Rod Ellis
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersin sonunda öğrenciler ikinci dil edinimi kavramını tanımlayabileceklerdir. |
ÖÇ02 | Bu dersin sonunda öğrenciler ikinci dil edinim alanyazınını tanıyor olacakladır. |
ÖÇ03 | Öğrenciler ikinci dil edinim sürecinini dinamik özelliğini kavramış olacaklardır. |
ÖÇ04 | Öğrenciler davranışçılık ve bilişselci yaklaşımların özelliklerini tanıyıp bu iki yaklaşımı karşılaştırabileceklerdir |
ÖÇ05 | öğrenciler çok dilli olmanın zihindeki yansımaları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İkinci Dil Ediniminin tanımlanması | İlgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İkinci Dil Edinimi alanyazını | İlgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | İkinci Dil Ediniminin dinamik yapısı | İlgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | İkinci Dil Ediniminin dinamik yapısı (Genişletilmiş) | İlgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Tarihsel bakış açısı (Davranışçılık ve Bilişselcilik) | İlgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Tarihsel bakış açısı (İnsancıl yaklaşım) | İlgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Çok dilli zihin | İlgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Çok dilli zihin üzerine makaleler | İlgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Gelişen sistem | İlgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Gelişen sistem (Genişletilmiş) | İlgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Öğrenici farklılıkları | İlgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Öğrenici farklılıkları (Genişletilmiş) | İlgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | İkinci Dilde öğretimin rolü | İlgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | ikinci dilde öğretimin rolü (Genişletilmiş) | İlgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Genel Tekrar | Konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |