Genel Bilgi
Kod | STA1702 |
Ad | Yazı Karakteri Tasarımı II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVGİ ARI |
Dersin Amacı / Hedefi
Font tasarım sürecinin yanı sıra söz konusu tasarımın niteliklerini zengin ve yaratıcı bir sunumla ortaya koymak.
Dersin İçeriği
Bu derste grafik tasarımın önemli bir alt kolu olan tipografi, üretilen önemli yazı karakterlerine dair örnekler, harf stilizasyonu ve anatomisi tarihsel kapsamıyla birlikte ele alınır. Harf tasarımları, tasarımcıların öyküleriyle birlikte incelenir. Söz konusu bilgilerin devamında yazı karakteri/ font tasarlamaya dayanan bir uygulama projesi dijital veya analog tekniklerle geliştirilir. Font tasarım sürecinin yanı sıra söz konusu tasarımın niteliklerinin zengin ve yaratıcı bir sunumla ortaya konulmasının yolları araştırılır.
Dersin Ön Koşulu
"Yazı Karakteri Tasarımı 1" Dersini almış olmak
Kaynaklar
Richard Hunt Advanced Typography Eric Gill An Essay on Typography James Felici The Complete Manual of Typography Alan Bartram Futurist Typography and the Liberated Text Richard Hunt Advanced Typography: From Knowledge to Mastery Daniel Bellon, Klaus Bellon Typography for the People: Hand-Painted Signs from Around World Dave Addey Typeset in the Future: Typography and Design in Science
Notlar
Çeşitli Online Font Siteleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matbaa sonrası üretilmiş yazı karakterlerini bilir ve tanımlar |
ÖÇ02 | Yazı karakterlerini kültürel bağlamlarıyla birlikte değerlendirir |
ÖÇ03 | Font tasarımını dijitale aktararak işlevsel hale getirmeyi öğrenir. |
ÖÇ04 | Geometrik ve yapısal değerler üzerinde harfin anatomisini araştırır |
ÖÇ05 | Çağdaş yazı karakteri tasarımlarını ve üretim yöntemlerini tanır |
ÖÇ06 | 2 ve 3 boyutlu yazı karakterlerini ve yarattıkları farklı etkileri inceler |
ÖÇ07 | Oluşturacağı yazı karakter setini kavramsal bir çerçeveye oturtur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | 2 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | Tanışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dijital yazı karakteri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Dijital yazı karakteri üretim teknikleri | Eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Kağıt üzerinde eskizler | Eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Kağıt üzerinde eskizler II | Eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Kağıt üzerinde eskizler III | Eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Dijital eskizler | Eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Dijital eskizler II | Eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Dijital eskizler III | Eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Yazı karakteri uygulaması | Eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Espas ayarları | Eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kelime görüntüsü | Eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Yazı karakterinin sunumu üzerine eskizler | Eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Yazı karakterinin sunumu üzerine eskizler II | Eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Yazı karakterinin sunumu üzerine belirlemeler | Eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yazı karakterinin sunumu | Eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yazı karakterinin sunum değerlendirmeleri | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |