Genel Bilgi
Kod | STA797 |
Ad | İllüstrasyon Teknikleri I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVGİ ARI |
Dersin Amacı / Hedefi
Projelendirmeye ve ardından gelen üretim sürecine dayanan işleyişle her öğrenci sahip olduğu illüstratif yönelimi ve bu yönelime uygun olan alternatif sunum biçimlerini berraklaştırır.
Dersin İçeriği
Bu derste grafik tasarımın özel bir alt kolu olan illüstrasyon, tarihsel alt yapısıyla birlikte odak olarak ele alınır. Tarihsel ve güncel çeşitli örnekler üzerinden gerçekleştirilen çözümlemelerin paralelinde her öğrenci kendi belirleyeceği teknik-konu ilişkisi üzerinden yaratıcı bir uygulama projesi kurgular.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Alan Male Illustration A Theoretical and Contextual Perspective Kale James Vintage Botanical Illustration Susan Doyle History of Illustration Rachel Gannon Illustration Research Methods Lawrence Zeegen The Fundamentals of Illustration Andrew Graham Dixon Art The Definitive Visual Guide Andrew Selby Editorial Illustration Context content and creation Alan Male Illustration A Theoretical and Contextual Perspective Kale James Vintage Botanical Illustration Susan Doyle History of Illustration Rachel Gannon Illustration Research Methods Lawrence Zeegen The Fundamentals of Illustration Andrew Graham Dixon Art The Definitive Visual Guide Andrew Selby Editorial Illustration Context content and creation
Notlar
Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Geleneksel ve güncel illüstrasyon tekniklerini bilir |
ÖÇ02 | Rengin kullanımında bilinçli tercihler yapar |
ÖÇ03 | İllüstrasyonun tarihsel bağlamı ve işlevini tanımlar |
ÖÇ04 | Kendi görsel dilini geliştirir |
ÖÇ05 | Farklı illüstrasyon tekniklerini deneyimler |
ÖÇ06 | Farklı stilleri inceleyerek görsel dağarcığını zenginleştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | Tanışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İllustrasyonun tanımı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İllustrasyonun tarihsel kökenleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Geleneksel illüstrasyon teknikleri: Karakalem | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Boyanın tarihi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Renklerin tarihi | Araştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Geleneksel illüstrasyon teknikleri: Suluboya | Araştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Geleneksel illüstrasyon teknikleri: Yağlıboya | Araştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Geleneksel illüstrasyon teknikleri: Mürekkep | Araştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Geleneksel illüstrasyon teknikleri: Kuruboya | Araştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Eskizler | Araştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Geleneksel illüstrasyon teknikleri ile yapılan eskizler | Araştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Geleneksel illüstrasyon teknikleri ile yapılan uygulamaların değerlendirilmesi ve geliştirilmesi | Araştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Uygulamaların projelendirilmesi | Araştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Uygulamaların son değerlendirmesi | Araştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Uygulamaların sunumu | Araştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Final teslimi | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |