Genel Bilgi
Kod | STA895 |
Ad | Grafik Ürün Çözümlemeleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVGİ ARI |
Dersin Amacı / Hedefi
Afiş, kitap kapağı, logo ve amblemler, tipografik tasarımlar, bilgi-grafikleri gibi çok çeşitli grafik ürün yelpazesinden seçilerek yapılan ürün çözümlemelerinin, akademik bir yayına dönüşmesi amaçlanır
Dersin İçeriği
Bu ders grafik tasarım tarihinde üretilmiş, farklı iddialar ortaya koymuş tasarımların ve tasarımcıların bir araştırma konusu olarak çözümlenmesine ve yabancı dilde yazılmış kuramsal metinlerin Türkçe'ye kazandırılmasına dayanır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Robin Landa Essential Graphic Design Solutions Stephen J Eskilson Graphic Design New History Steven Heller 100 Ideas that Changed Graphic Design David Raizman History of Modern Design David Raizman Reading Graphic Design History Nicolas P Maffei Reading Graphic Design in Cultural Context
Notlar
Grafik Tasarım ve Sanat Dergileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik tasarım tarihinde farklı iddialar ortaya koymuş tasarımlar ve tasarımcılar hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Sanat ve tasarım literatüründe ortaya konulan farklı eserler arasındaki ilişkileri inceler |
ÖÇ03 | Sanat ve tasarım ürünlerini tarihsel konjonktürü içerisinde değerlendirir |
ÖÇ04 | Grafik ürünlerin çağın teknolojisi ve üretim teknikleriyle arasındaki ilişkileri inceler |
ÖÇ05 | Ulusal ve uluslararası literatürde gerçekleştirilmiş grafik ürün incelemeleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ06 | Grafik ürün incelemesinde yöntemli bir yaklaşım sergiler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | Tanışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Grafik tasarımda ürün türleri I | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Grafik tasarımda ürün türleri II | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Grafik tasarımda ürün türleri III | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Grafik tasarım tarihinden örnekler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Grafik tasarım tarihinde ürün örnekleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Çağdaş grafik ürün inceleme örnekleri ve konu seçimi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Konu kapsam belirlemesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Seçilen konu üzerine derinleşme | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Seçilen konu üzerine kaynak araştırması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Seçilen konu üzerine çeviriler | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Seçilen konu üzerine araştırmalar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Seçilen konu üzerine yazım | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Araştırmanın ara değerlendirmesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Yazım | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Araştırmanın son incelemesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Araştırmanın sonuçlandırılması | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |