Genel Bilgi
Kod | STA893 |
Ad | Grafik Tasarımda Süreç Temelli Uygulamalar I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVGİ ARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tasarım sürecindeki farkındalığa yönelik yöntemler geliştirmek, bu farkındalığın uygulama konusu ile olan etkileşimini projelendirerek ortaya koymak.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrencinin yönelimi üzerinden belirlenecek bir uygulama projesi; deneysel - bireysel bir araştırma süreci, bir deneyim alanı olarak ele alınır. Uygulama projesinde konu seçiminden başlayıp sonuca giden yolda içinden geçilen tüm aşamalar üretim sürec ile eş zamanlı olarak deneyimlenir. Öğrenci bireysel anlamda yaratıcılığını destekleyen yöntemleri araştırır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Andrew Selby Editorial Illustration Context, content and creation Aaris Sherin Introduction to Graphic Design A Guide to Thinking Process Louis D. Ocepek Graphic Design: Vision, Process, Product Henry Hongmin Kim Graphic Design Discourse: Evolving Theories, Ideologies Gavin Ambrose, Paul Harris The Fundamentals of Graphic Design Terry Stone Managing the Design Process Concept Development
Notlar
Sevgi Arı Grafik Tasarımda Sürecin Önemi ve Alternatif Uygulamalar Sanatta Yeterlik Tezi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarım sürecine dair bir farkındalığa sahip olur. |
ÖÇ02 | Sanat ve bilim tarihindeki önekleri inceleyerek yaratıcı kişiliklerin içinden geçtiği psikolojik süreçleri inceler |
ÖÇ03 | Yaratıcılığın önündeki psikolojik engelleri çözümler ve bu çözümlemeleri kendi üretim süreçlerine adapte eder. |
ÖÇ04 | Yaratıcılığı destekleyen düşünce ve davranış alışkanlıkları üzerine bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | Kendi tasarım dilini inşa etme noktasında bilinç kazanır |
ÖÇ06 | Bilim, sanat, felsefe gibi farklı bilgi türleri üzerinde süreç kavramını tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanımı | Tanışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sürecin tanımı ve etimolojisi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sürecin tarihsel kökenleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sürecin kültürel kökenleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bilim ve süreç ilişkisi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Zaman ve süreç ilişkisi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Psikoloji ve süreç ilişkisi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Süreç ve sonuç ilişkisi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
9 | Süreç ve önündeki engeller | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sanatsal yaratım ve süreç | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sanat tarihinde süreç | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Grafik tasarım tarihinde süreç | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Grafik tasarımda sürecin uygulanması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Süreç Sanatı nedir? | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Çağdaş örneklerde sürecin kullanımı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Süreç temelli çalışmalar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Sürecin değerlendirilmesi | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |