STA838 Hareketli Görüntü Tasarımı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA838
Ad Hareketli Görüntü Tasarımı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN


Dersin Amacı / Hedefi

Hareketli görüntünün grafik tasarım çerçevesinde kullanılması ve üretilmesine ilişkin kavramsal ve teknik altyapıyı kazandırmayı hareketli görüntü ile hikaye oluşturmayı ve bunu storyboard ve animatic ile aktarma becerisi kazandırmayı hedefler.

Dersin İçeriği

Hareketli görüntü tasarımı. Hareket ve zaman kavramları. Hareketli grafiklerin oluşturulmasında temel yaklaşımlar. Video, ses ve grafik kaynaklı malzemeleri bir araya getirme, kompozisyonlar yaratma.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition, Motion In Art. Focal Press, Burlington Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California Williams R. (2001). Animators Survival Kit. Faber and Faber Limited, London, Jon Krasner, Motion Graphics:Applied History and Aesthetics, Focal Press, Jon Krasner, Motion Graphic Design and Fine Art Animation, Focal Press, Kevin Roberts

Notlar

http://www.motionographer.com http://www.cgart.com http://vimeo.com/channels/bamograph http://vimeo.com/channels/nicetype http://www.artofthetitle.com


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sinopsisten storyboarda kadar olan süreçte bir fikri metne; metni görsele dönüştürme pratiği kazanır.
ÖÇ02 Bilgisayar ortamında konsept illustrasyonları ve grafik tasarımlar oluşturur.
ÖÇ03 Hazır görselleri animasyon programlarına aktarır.
ÖÇ04 Tasarımlarını 2 ve 3 boyutlu ortamlarda hareketlendirir.
ÖÇ05 Oluşturulan animasyonlara ses ve özel efektler ekler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dönem projelerinin işleyişi üzerine bilgilenme Örnek Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Tasarım fikirleri hakkında genel değerlendirme ve beyin fırtınası Araştırma, Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Storyboard ve Tretmanların oluşturulması Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama
4 Eskiz Çalışmaları 1 Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama
5 Eskiz Çalışmaları 2 Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Eskiz Çalışmaları 3 Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Adobe After Effects Programına Aktarımı 1 Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sunum Hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Adobe After Effects Programına Aktarımı 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Tasarım çalışmaları 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Tasarım çalışmaları 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Tasarım çalışmaları 3 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Tasarım çalışmaları 4 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Tasarım çalışmaları 5 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Tasarım çalışmaları 6 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Final Sınavı Sunum Hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
17 Final Sınavı Proje Sunumu Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 10:56