Genel Bilgi
Kod | SÖ794 |
Ad | Geleneksel Çocuk Oyunları ve Eğitim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Geleneksel çocuk oyunlarının çocuğun eğitimi açısından rolünü fark ettirmek, geleneksel oyunların sürekliliğini sağlamak
Dersin İçeriği
Geleneksel çocuk oyunlarının geleneksel kültür içindeki önemi, bir oyunun geleneksel olması için taşıması gereken özellikler anlatılır. geleneksel oyunların zaman, mekan, araç, kişi ve amaç açısından incelenmesi anlatılır ve örnekler üzerinden inceleme yapılır. Çocuğun eğitimi açısından geleneksel çocuk oyunlarının etkisi anlatılır ve tartışılır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İlköğretim ve Orta Öğretimde Geleneksel Çocuk Oyunları Ali Serdar Yücel
Notlar
Konu üzerine yazılmış kitap ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Geleneksel çocuk oyunlarını bilir |
ÖÇ02 | Geleneksel oyunların çocukluk çağı için önemini anlar |
ÖÇ03 | Çocuk oyunlarının çocuğun fiziksel ve ruhsal gelişimi üzerine etkisini öğrenir |
ÖÇ04 | Çocuk oyunlarının eğitim aracı olarak kullanılışını bilir ve uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Geleneksel kültür anlatılır | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Geleneksel kültürün toplum için önemi anlatılır | Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Gelenek içinde çocuğun yeri anlatılır | Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Geleneğin tarih içinde oluşum süreci anlatılır | Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Geleneksel çocuk oyunlarının tanıtımı yapılır | Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Geleneksel çocuk oyunlarının incelenme unsurları tanıtılır | Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Geleneksel oyunlarda oynanma zamanının önemi anlatılır | Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Vize ödevi | Ödev hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Geleneksel oyunlarda oyunun oynandığı mekanın önemi anlatılır | Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Geleneksel oyunlarda kullanılan araçlar anlatılır | Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Geleneksel oyunlarda oyuncu sayısının oyunlara göre olması gereken özellikleri anlatılır | Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Geleneksel çocuk oyunlarının çocuk acısından öneminin, oyunların işlevleri anlatılır | Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
13 | Geleneksel çocuk oyunlarında tekerlemenin dil gelişimi üzerine etkisi anlatılır | Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Çocuğun sosyal beceri gelişiminde geleneksel çocuk oyunlarının önemi anlatılır | Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
15 | Çocuğun başkasının hakkına saygı gösterme, sıra bekleme özelliklerinin kazanmasında oyunların rolü anlatılır | Konu ile ilgili makale ve kitaplar okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | final sınavı | dönem içinde öğrenilen bilgiler tekrar edilir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Dönem içinde öğrenilen bilgiler tekrar edilir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |