USOYL700 Dönem Projesi

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod USOYL700
Ad Dönem Projesi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Enstitü Proje
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖZLEM KAF
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Sınıf eğitimi alanına katkı getirecek, bilimsel ilke ve etiğe uygun, yeni ve özgün bir proje üretme.

Dersin İçeriği

Sınıf Eğitimi alanındaki ihtiyaca cevap verici nitelikte, akademik ilgiye ve uzmanlık alanına yönelik olarak danışman-öğrenci işbirliği ile belirlenen konuda yapılan, bilimsel ilke ve etiğe uygun, yeni ve özgün dönem projesi çalışmalarını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Proje konusu ile ilgili kaynakların tümü.

Notlar

Proje konusu ile ilgili kaynakların tümü.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Proje konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanabilme becerisi kazanır.
ÖÇ02 Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır.
ÖÇ03 Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.
ÖÇ04 Proje konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır.
ÖÇ05 Proje çalışmasını raporlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Proje hazırlama sürecinin incelenmesi 1-Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Proje ana konusunun belirlenmesi Danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Kaynakları kontrol etme Literatür araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Proje konusunun netleştirilmesi Proje konusu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Araştırma Alanyazın tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 İçerik oluşturma İçerik araştırması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Ön yazıma başlama Yazma hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Ara değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Proje sürecini değerlendirme Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Proje ile ilgili eksik yerleri tamamlama Projeyi kontrol etme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Bulguları değerlendirme ve yazma Bulgu yazma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Sonucu yazma Sonucu raporlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 İlk okuma ve değerlendirme Projeyi raporlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Eksiklikleri tamamlama Projeyi düzenleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Son kontrol Raporlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunuma hazırlık 1 Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunuma hazırlık 2 Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.11.2022 03:51