Genel Bilgi
Kod | TİB747 |
Ad | Yüksek Gramer I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSA ALP |
Dersin Amacı / Hedefi
Akademik Seviyede Arapça Yazıp Anlamak
Dersin İçeriği
İleri Seviye Gramer Bilgisi
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
el-Kavaidu'l-Esasiyye, en-Nahvu'l-Vâdıh
Notlar
Kitabu Sibeveyh, el-Hasais
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İsim cümlesi ve ögelerini öğrenir. |
ÖÇ02 | İsim cümlesinde haberin öne geçmesin sebeplerini analiz eder. |
ÖÇ03 | İsim cümlesinin başına gelen edatları anlar. |
ÖÇ04 | Arap dilinde Merfuatı öğrenir. |
ÖÇ05 | Arap dilinde Mansubatı öğrenir. |
ÖÇ06 | Arap dilinde Mecrurat uygular. |
ÖÇ07 | Fiili düşmüş mefulleri öğrenir. |
ÖÇ08 | Arap dilinde Mebnileri öğrenir. |
ÖÇ09 | İsim cümlesinin başına gelen fiilleri öğrenir. |
ÖÇ10 | Pekiştirme fiilin sonuna gelen nunlarını öğrenir. |
ÖÇ11 | Hazif ve zikir kavramlarını öğrenir. |
ÖÇ12 | İsim cümlesi ile fiil cümlesini ayırt eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İsim Cümlesi | M. Çörtü Arapça Dilbilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Haberin Öne Geçmesi | en Nahvu'l-Vadıh | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Fiil Cümlesi | en Nahvu'l-Vadıh | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Merfuat | M Maksudoğlu, Arapça Dİlbilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Mansubat | H Günday, Arapça Dİlbilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Mecrurat | H Günday, Arapça Dİlbilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Fiili Mahzuf Mefuller | M Çörtü, Sarf Nahiv | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Harflerin Hazfi | M. Alp, Arap Dilinde Hemze .. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | İsim Mebniler | el- Haşimi, el_Kavaidu'l-Esasiyye | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Fiil Mebniler | Sibeveyh, El-Kitab | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tekit Nunları | M. Maksuddoğlu, Arapça Dİlbilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sıfatı Müşebbehe | en-Nahvu'l-Vaduh | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Mukarebe Fiilleri | M. S. Özalp, " Arap dilinde isim-fiil ve câmid-fiiller | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Başlangıç Fiilleri | M. S. Özalp, " Arap dilinde isim-fiil ve câmid-fiiller | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final Sınavı | Konu Tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |