Genel Bilgi
Kod | TİB721 |
Ad | Mukayeseli Aile Hukuku |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NASİ ASLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Aile hukukuna ait konuların mukayeseli olarak öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Nikah/ Evlenme akdi, Boşanma ve Nafakaya dair konular.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ahmet Yaman, Aile Hukuku
Notlar
H. İbrahim Acar, Aile Hukuku
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Evlilik hukukunun medeni hukuk içerisindeki yeri ve önemini öğrenir. |
ÖÇ02 | Evlenme ve boşanma konularını kavrayabilir. |
ÖÇ03 | Evliliğe dair yükümlülükleri öğrenir. |
ÖÇ04 | Mehir, nafaka, iddet, nesep ve mahremiyet gibi alana dair temel kavramlara vakıf olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Evlenmenin Önemi, Nişanlanma, Evlenme Akdinin Unsur ve Şartları | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Evlenme Engelleri, Çok Evlilik | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Evlenme Akdinin Sıhhat Şartları, İkrah Yoluyla Evlilik | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Batıl Evlenme Akdi ve Muta Nikahı | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Evlenme Akdinin Yürürlülük Şartları, Bağlayıcılık Şartları | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Evlilikte Velayet/veli izni | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Şarta Bağlı Evlilik, Evlenme Akdinin Tescili | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara sınav | - | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Muteberlik Bakımından Evlilik Çeşitleri, Misyar Nikahı, Tahlil Nikahı | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Mehir, Nafaka, Nesep, Süt Emme, Hısımlık Nafakası | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Evliliğin Devamına Verilen Önem, Boşama ve Çeşitleri | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Karşılıklı Rıza İle Boşanma, Kadının Talebi Üzerine Mahkeme Kararıyla Boşanma | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kadının Kendisine Verilen Yetkiye Dayanarak Boşanması, | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Boşanmada Şahitlik Şartı, Şarta Bağlı Boşanma, | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Üç talakın aynı anda verilmesi | -İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yıl sonu sınavı | - | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Bütünleme sınavı | - | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |