EMG57722 Yönetim Becerileri Geliştirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EMG57722
Ad Yönetim Becerileri Geliştirme
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders yönetici becerileri konusunda farkındalık geliştirmeye odaklanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders “Yönetim nedir?” sorusundan ziyade “Yönetim becerileri nasıl geliştirilir?” sorusu doğrultusunda yönetimin uygulamasına yönelik becerileri geliştirmek için tasarlanmıştır. Bu kapsamda ders özfarkındalık geliştirmek, kişisel stresi yönetmek, sorun çözmek, etkili iletişim kurmak, güç ve nüfuz kazanmak, motivasyonu sağlamak, yetki devretmek, etkili ekipler kurmak ve pozitif bir liderlik sergilemek, değişimi yönetmek, inovasyon yapmak ve yapay zekayı anlamak konularını kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

1) HBR Esaslar (2.Baskı)/ Yayınevi: Optimist Yayınevi/Çevirmen: Melis İnan/ Baskı Yılı: 2013. 2) HBR Yeni Yönetici/ Yayınevi: Optimist Yayınevi/ Çevirmen: İclal Büyük Devrim Özçelik/ Baskı Yılı:2021. 3) HBR Strateji, Optimist Yayınevi, Çevirmen: Melis İnan; 2013 Temmuz. 4) HBR Strateji 2/ Yayınevi: Optimist Yayınevi/ Çevirmen: Taner Gezer/ Yayın Yılı: 2021. 5) HBR Değişim/ Yayınevi: Optimist Yayınevi/Çevirmen: Melis İnan/ Yayın Yılı: 2013 6) HBR Ekipler/ Yayınevi: Optimist Yayınevi/Çevirmen: Melis İnan/ Yayın Yılı: 2015 7) HBR İnovasyon/ Yayınevi: Optimist Yayınevi/Çevirmen: Melis İnan/ Yayın Yılı: 2015. 8) HBR Yapay Zeka/Yayınevi: Optimist Yayınevi/Çevirmen: Nadir Özata/Yayın Yılı: 2020.

Notlar

.1) Bulutların Üzerine Tırmanırken: THY Bir Dönüşüm Öyküsü/Yazar: Cem Kozlu/Yayınevi: Remzi/Yıl: 2017


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öz farkındalık geliştirme becerilerini açıklar.
ÖÇ02 Stres ve zaman yönetimi becerilerini açıklar.
ÖÇ03 Çalışanları motive etme becerilerini açıklar.
ÖÇ04 Ekip yönetimi becerilerini açıklar.
ÖÇ05 İletişim becerilerini açıklar.
ÖÇ06 İnovasyon ve teknoloji yönetimi becerilerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim ve Organizasyon kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim ve organizasyon alanındaki güncel kavram ve modelleri tanımlama. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim ve organizasyon alanındaki kavram ve modelleri kullanarak güncel yönetim sorunlarını analiz etme. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yönetim ve organizasyon alanındaki güncel araştırmaların sonuçlarını yorumlama. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme içindeki karşılaştığı yönetim ve organizasyon sorunlarının tespit ve çözümü için uygun yöntemleri belirleme. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yönetim sürecinin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Örgüt analizi için kullanılan modelleri etkili bir şekilde kullanma.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yönetim alanında proje geliştirerek hayata geçirebilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yönetim alanında öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yönetim ve organizasyon alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapılan tüm çalışmalarda bilimsel araştırma etiğine bağlı kalma.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kendini Tanımak "Kendini Tanımak", HBR Yönetim ve Psikoloji, s.133-146 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kendini Yönetmek "Kendini Yönetmek", HBR Esaslar, s.61-86. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Stresle Başa Çıkmak "Nasıl Kullanacağınızı Bilirseniz Stres Yararlı Olabilir", HBR Yönetim ve Psikoloji, s101-106 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Zorluklar Karşısında Toparlanma "Zorluklar Karşısında Kendinizi Nasıl Toparlayabilirsiniz?" HBR Yönetim ve Psikoloji, s107-122. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kariyer Bozgunları Sonrasında Toparlanmak "Kariyer Bozgunlarının Ardından Toparlanmak", HBR Yönetim ve Psikoloji, s.123-131. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İkna Yoluyla Değişim "İkna Yoluyla Değişim", HBR Değişim, s. 29-50 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ara Sınav (Ödev) Makale Özetleri Hazırlamak Ölçme Yöntemleri:
Ödev
8 Zaman Yönetimi "Yönetime Ayrılan Zaman: Maymun Kimin Sırtında", HBR Yeni Yönetici, s.199-215. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Ekip Kurmak "Harika Ekipler Kurmanın Yeni Bilimi", HBR Ekipler, s.7-48. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Ekip Yönetimi "Ekipler Neden Başarısız Olur? Richard Hackman ile Röportaj", HBR Ekipler, s.31-48. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Liderler İçin Duygusal Zeka "Lideri Lider Yapan Nedir?" HBR Yeni Yönetici, s.107-133. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Değişimi Yönetmek "Değişimi Yönetmek: Dönüşüm Çabaları Neden Başarısız Kalıyor?", HBR Değişim, s7-27. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Değişim Yönetiminin Zorlukları "Değişim Yönetiminin Zor Yanı", HBR Değişim, s.209-236. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Yapay Zeka Projelerinde Başarısızlık "Gerçek Dünya İçin Yapay Zeka", HBR Yapay Zeka, s.7-29. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Yapay Zeka ve Karar Alma "Algortitmalar da Yöneticilere İhtiyaç Duyar", HBR Yapay Zeka, s.45-56 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 12 24
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.11.2022 08:44