Genel Bilgi
| Birim | BAĞIMLILIK VE ADLİ BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
| ADLİ BİLİMLER (DR) | |
| Kod | ABL606 |
| Ad | Adli Amaçlı Moleküler Analizler |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 7 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYŞE SERİN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Moleküler tekniklerin öğrenilmesi, adli amaçlı olgu analizlerinde doğru tekniğin kullanılabilmesi.
Dersin İçeriği
DNA/RNA izolasyonu, kantitasyonu, PCR , elektroforez, RFLP, Blotlama, reverse transkripsiyon, sekans analizi metotları, realtime PCR
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1.Molecular Forensics, Ralf Rapley, David Whitehouse; 2.Methods in Molecular Biology john Walker
Notlar
güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Adli amaçlı kimlikllendirmede kullanılan moleküler teknikleri kavrar |
| ÖÇ02 | Adli amaçlı kullanılan moleküler teknikleri adli olayların çözümünde kullanabilir. |
| ÖÇ03 | Moleküler çalışmalarda kullanılan klasik ve güncel teknolojik araç ve cihazlari tanır ve kullanır. |
| ÖÇ04 | Teknolojik gelişmeleri yakından takip etmesi gerektiğini bilir. |
| ÖÇ05 | Güncel bilgi kaynaklarını takip etmesi gerektiğinin farkındadır. |
| ÖÇ06 | Moleküler teknikleri ve araştırma yöntemlerini adli olayların çözümünde ve moleküler araştırmalar yapmada kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. | 3 |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. | 3 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. | 2 |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | 2 |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 3 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. | 3 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. | 2 |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur | 2 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 2 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. | 3 |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir. | |
| PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. | |
| PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş ve tarihçe | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | RFLP, Southern Blotlama, Northern blotlama | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Adli genetikte kullanılan moleküler markırlar | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | DNA/RNA izolasyonu | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
| 5 | DNA/RNA miktar tayini | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Son nokta PCR | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
| 7 | Real time PCR | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
| 8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
| 9 | Revers transkripsiyon ve PCR | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
| 10 | Revers transkripsiyon, PCR ve kapiler elektroforrez | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
| 11 | SNapShot multipleks testi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
| 12 | MtDNA markırlarının SNAPSHOT ile analizi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
| 13 | Dizi analizi metotları ve sanger sekanslama tekniği | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
| 14 | mtDNA dizi analizi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
| 15 | Genel değerlendirme | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Genel değerlendirme_2 | kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 9 | 9 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,92 | ||
| AKTS | 7 AKTS | ||