Genel Bilgi
Kod | ABL557 |
Ad | Spektroskopik Tekniklerle Organik Molekülellerin Tanımlanması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ELİFE SULTAN GİRAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Moleküler spektroskopik yöntemlerle organik moleküllerin yapısınının aydınlatılmasının öğretilmesi
Dersin İçeriği
IR, 13C NMR, 1H NMR ve Kütle Spektroskopisi yöntemleri ile organik moleküllerin incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Spectrometric Identification of Organic Compounds Robert M. Silverstein , Francis X. Webster, David J. Kiemle
Notlar
Spectroscopic Methods in Organic Chemistry Hesse–Meier–Zeeh, Thieme
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | spektroskopi tekniği kullanılarak organik bileşiklerin yapılarının nasıl aydınlatılacağını kavrar |
ÖÇ02 | kütle spektroskopisini uygular |
ÖÇ03 | kütle spektroskopisi ile molekül yapısını belirler |
ÖÇ04 | NMR ile yapı aydınlatmasını öğrenir |
ÖÇ05 | IR ile yapı aydınlatmasını öğrenir |
ÖÇ06 | MS yönteminin NMR ve IR ile yapı aydınlatmadaki katkısını açıklar |
ÖÇ07 | Kombine soruların çözümünü kavrar |
ÖÇ08 | MS yardımıyla bilinmeyen moleküllerin formülünü belirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Spektroskopi ve Moleküler spektroskopi nedir | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Kütle spektroskopik yöntemi ile yapı nasıl belirlenir | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kütle spektroskopik yöntemi ile yapı belirlenmesi | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kütle spektroskopik yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | NMR spektroskopik yöntemi ile yapı nasıl belirlenir | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | NMR yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kütle spektroskopik yöntemi ve NMR spektroskopik yöntemi ile yapı belirlenmesi | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kütle spektroskopik yöntemi ve NMR spektroskopik yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | NMR spektroskopik yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | IR yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | kütle spektroskopisi kullanarak moleküler yapı tanımlanması | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
13 | NMR spektroskopisi yöntemi kullanarak moleküler yapı tanımlanması | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
14 | IR ve kütle spektroskopisi kullanarak moleküler yapı tanımlanması | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
15 | Her üç yöntemi kullanarak moleküler yapı tanımlanması | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
16 | Soru Çözümü | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |